Po veřejných materiálech před jednáním zastupitelstva se jedná o vstřícný krok v oblasti poskytování informací. Konkrétně byla upravena výše částky, do které nebudou po žadateli informace požadovány související náklady. Limit se zvyšuje z 50 Kč na 250 Kč. „Krok za krokem pracujeme na čím dál větším otevírání úřadu občanům města. Úhrada nákladů je nyní předepsána pouze při mimořádně rozsáhlém vyhledávání a nestandardním rešeršování,“ vysvětluje Ivan Adamec, starosta Trutnova. Poštovné, tisk nebo scanování krátkých dokumentů by tak podle něj měly být zdarma.
Podle starosty se zaměstnanci městského úřadu snaží žádosti občanů standardně vyřizovat, nicméně mohou nastat situace, kdy je nutné postupovat podle zvláštních předpisů. Potom je žadatel vyzván, aby svou žádost o informace podal písemnou formou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: trutnov.cz