„Službu, kterou jsme nazvali Hlášení závad, provozujeme už šest let. Mobilní aplikaci jsme spustili asi po roce provozu, kdy nám lidé hlásili nedostatky prostřednictvím webového formuláře. Důvody byly prosté. Chytrý telefon má dnes už skoro každý a nahlášení závady přímo přes něj je tak mnohem rychlejší a pohodlnější. Uživatel může problém hned vyfotit, využít GPS souřadnice a v aplikaci si vybrat, do které oblasti spadá. Vše nám pak po několika kliknutích odeslat přímo z terénu nebo později z domova. Do několika sekund dorazí oznámení na e-mail hned několika zodpovědných pracovníků, kteří se ihned začnou zabývat řešením,“ uvedl Jiří Rozsypal z oddělení informačních technologií bohumínské radnice.
Za loňský rok zaznamenala služba 819 nahlášených podnětů. Radnici tak lidé posílají v průměru dva případy denně. Nejčastěji to jsou nesvítící lampy veřejného osvětlení, poškozené dopravní značky, černé skládky a stále větší oblibě se „hlášení závad“ těší také u domovníků v městských domech, kteří jej využívají pro okamžitou informaci o problému. „O nedostatku se tak dozvíme velmi rychle. Aplikace plně nahrazuje psaní e-mailu či telefonování. Stačí pár kliknutí a o problému už ví správný bytový technik, který se postará o jeho vyřešení. A bez zbytečného papírování. Naši lidé tak mohou díky včasnému oznámení začít pracovat na odstranění závady,“ pochvaluje si službu bohumínský starosta Petr Vícha.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV