Náročná oprava, která by lokomotivu 433.002 vrátila na koleje, půjde zřejmě do milionů korun. Současný vlastník tyto peníze nemá. Pomoci by proto mohly města, kam Matěj pravidelně zajíždí.
V lokomotivním depu ve Valašském Meziříčí se Matěj objevil v roce 1983. Lokomotiva zde měla sloužit jako vytápěcí kotel. Rok na to se začalo uvažovat jejím o znovuzprovoznění. K tomu došlo v roce 1986 a od té doby se Matěj pravidelně zúčastňuje zvláštních jízd na Valašsku, ale i na jiných tratích v republice. S krajem je tak velmi pevně spjat.
„Vidím, jakou lokomotiva dokáže udělat radost, když se objeví na trati. Dospělí i děti nám mávají. Nejde přitom jen o jízdu. Pravidelně děláme exkurze pro žáky škol i školek přímo v depu,“ konstatoval Jiří Dobiáš, jednatel Valašské společnosti historických kolejových vozidel, která se o Matěje ve Valašském Meziříčí stará. Členové spolku se lokomotivě věnují 3-4 dny v týdnu ve svém volném čase.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV