Varnsdorf koupí od Správy železnic budovu „starého“ nádraží, zaplatí za ni 3 miliony korun

28.04.2022 6:32 | Tisková zpráva

Správa železnic, co by vlastník budovy „starého“ nádraží v ulici Boženy Němcové, nabídla městu odkup jak budovy, tak okolních pozemků.

Varnsdorf koupí od Správy železnic budovu „starého“ nádraží, zaplatí za ni 3 miliony korun
Foto: varnsdorf.cz
Popisek: Varnsdorf

V současné době je objekt veden jako bytový dům, ve kterém doposud bydleli nájemníci. Budova má také pár let novou střechu, ovšem současný technický stav není ideální. Pro budoucí užívání je tak nutná nákladná rekonstrukce. 

Anketa

Podporujete vládní výzvu k udávání tzv. dezinformací?

1%
97%
hlasovalo: 47595 lidí

„Správa železnic nám budovu včetně pozemků nabízí za částku 3 miliony korun. Komise správy majetku a výstavby a rada města nabídku zvažovali, nakonec zvítězil názor, že je pro město lepší tento objekt vlastnit s tím, že osud budovy bude v rukou města. Město ho může zrekonstruovat a nabídnout další byty k pronájmu. Zároveň koupí chceme zabránit např. obchodu s chudobou,“ okomentovala situaci místostarostka města Ladislava Křížová.

O koupi nakonec rozhodovalo městské zastupitelstvo na svém březnovém zasedání. To se jednohlasně shodlo, že budovu Varnsdorf koupí.

Budova má pro město také historickou hodnotu

V roce 1873 dobudovala a otevřela společnost Jiholužické dráhy železniční spojení z již existující trati v Žitavě do Seifhennersdorfu vedoucí přes Varnsdorf. Protože starší hlavní stanice s názvem Warnsdorf Nordbahn patřila České severní dráze, postavila si Jiholužická dráha zhruba dva kilometry od hlavní stanice svoji vlastní budovu nádraží s názvem Warnsdorf Lausitzer Bahnhof, později Altwarnsdorfer Bahnhof.

Nádraží bylo otevřeno v září roku 1876, kdy do Warnsdorfu přijel saský osobní vlak s hosty. Na základě smlouvy zde jezdily saské vlaky bez celních formalit s tím, že se na nádraží nesmělo nastupovat nebo vystupovat. Na trať byly vypravovány převážně nákladní vlaky s uhlím, případně vlaky smíšené.

Po roce 1918 přebraly správu místních tratí Československé státní dráhy. Úseky k německým hranicím přešly pod správu ČSD až po druhé světové válce.

Pravděpodobně díky špatnému překladu došlo po druhé světové válce ke zkomolení prvorepublikového názvu Nádraží Starý Varnsdorf, a došlo k zažití nového pomístnímu názvu – Varnsdorf Staré nádraží neboli „Starák“.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Na festivalu se spotřebovalo šest a půl tuny tvarůžků

10:23 Olomouc: Na festivalu se spotřebovalo šest a půl tuny tvarůžků

Olomouc provoněly tvarůžkové speciality. Festival byl rekordní co do počtu prodávajících i návštěvno…