Ta poskytne studentům interaktivní fotorealistickou 3D prohlídku dolu s důlními stroji, formy pro lisování plastů, moderní kotelny a celé řady témat z oblastí strojírenství, dopravních prostředků, fyziky, chemie, biologie a počítačových sítí již na začátku školního roku.
Nová laboratoř bude mít zásadní přínos především pro žáky školy. Zejména velmi usnadní pochopení složitých strojních mechanismů. Žáci se budou moci podívat, jak pracují zevnitř. V reálném prostředí to však není možné. „Virtuální realita je technologie, která vám dovolí stát se součástí děje. Jakmile nasadíte brýle, ocitnete se na jiném kontinentě, na Měsíci nebo uvnitř stroje či zařízení. Představte si, že si projdete běžící motor, podíváte se, jak vybuchuje palivo a letí výfukem ven.“ popisuje výhody virtuální reality ředitel školy Ing. Petr Černý. Ačkoliv je nastavení děje z hlediska programování a tvorby digitálních modelů časově náročné, princip virtuální reality je jednoduchý. Základem jsou 3D brýle, které vytváří iluzi trojrozměrného světa. To vše dovoluje se rozhlížet ve virtuálním prostředí.
Projektový tým bruntálské průmyslovky má bohaté zkušenosti s tvorbou animací a videí z předchozího projektů Z těchto projektů čerpá kolektiv animátorů již zpracované digitální modely stěžejních strojních zařízení jako je například čtyřdobý motor, planetová převodovka, parní turbína nebo lopatkové čerpadlo. Nechybí však ani modely z oblastí fyziky, chemie, biologie a počítačových sítí. Všechny tyto obory doplní modely zařízení již zmiňovaných spolupracujících firem – důl s důlními stroji, forma pro lisování plastů a moderní automatický kotel na tuhá paliva.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV