Všichni občané mají podle zákona 106/1999 Sb. právo požádat radnice o informace, které je zajímají, a úředníci jsou povinni jim informace v 15denní lhůtě odeslat. Poskytnutí informací však může být, při mimořádně rozsáhlém vyhledávání informací podmíněno úhradou nákladů vynaložených na jejich přípravu, protože se stává, že zpracování odpovědi, je pro úřad nadměrnou zátěží. „Stalo se nám, že žadatel požádal o mimořádně rozsáhlé vyhledání informací, naši pracovníci je připravili, ale tento žadatel následně neuhradil vyčíslenou částku, i když byl o nutnosti úhrady předem informován. Tím pádem mu nebyla informace poskytnuta a čas a prostředky na vyhledání informací tak byly vynaloženy zbytečně,“ říká starosta Jiří Čunek, s tím, že tento žadatel po nějakém čase opět požádal o stejnou informaci, ale třeba za jiné období a situace se tak i několikrát opakovala. Ve zmíněném případě situace došla až tak daleko, že město Vsetín podalo na tohoto žadatele žalobu na náhradu škody, s tím, že toto řízení není doposud pravomocně ukončeno. „Úředníky máme pro službu všem občanům a jejich zatěžování nesmyslnými podněty pak platí všichni občané města,“ připomněl starosta Čunek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV