Vsetín se snaží vytěsnit z ulic dlouhodobě odstavené vozy a vraky

10.08.2021 20:09

Pracovníci vsetínské radnice a strážníci městské policie se v poslední době výrazněji zaměřili na kontrolu vozidel, která dlouhodobě postrádají platnou STK a blokují místa na parkovištích, odstavných plochách a místních komunikacích.

Vsetín se snaží vytěsnit z ulic dlouhodobě odstavené vozy a vraky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dolní náměstí ve Vsetíně

„Ačkoliv se v rámci možností snažíme navyšovat kapacity parkovacích ploch ve městě, zejména v centru a na sídlištích jich i v souvislosti s rostoucím počtem vozidel zůstává nadále nedostatek. Proto strážníci městské policie při hlídkové činnosti mimo jiné vyhledávají vozy, které nejsou způsobilé provozu a parkovací místa blokují ostatním motoristům,“ uvedl starosta Jiří Růžička.

Provozovatele tzv. dlouhodobě odstavených vozidel, tedy vozů, které mají déle než půl roku propadlou STK a parkují na veřejných plochách, strážníci upozorňují na porušení zákonů o pozemních komunikacích a o pojištění z provozu vozidla, za což hrozí pokuta až do výše 300 tisíc korun. Radnice jim současně zasílá výzvu k vyřešení situace. „Pokud provozovatel na výzvu nereaguje, postupujeme podle zákona. Tedy po marném uplynutí dvou měsíců ode dne doručení výzvy je město Vsetín, jako vlastník pozemní komunikace, oprávněno vozidlo odstavit na jiném vhodném místě a náklady na odstavení poté po provozovateli vozu vymáhat,“ doplnila Jana Halašová, která má na radnici na starost majetkovou správu komunikací. Pokud si poté provozovatel vozidlo ve lhůtě 3 měsíců od doručení oznámení o odstavení nevyzvedne, může být prodáno ve veřejné dražbě.

„V letošním roce jsme zaslali celkem sedm výzev k odstranění dlouhodobě odstavených vozidel z místních komunikací či přilehlých parkovišť nebo k odstranění důvodu, pro který nesmí být vozidlo provozováno na pozemních komunikacích – tedy nutnost absolvovat STK. Z těchto sedmi případů situaci do dnešního dne vyřešil jediný provozovatel. Ostatní se tedy vystavují riziku výše uvedených následných kroků,“ upozornila Halašová.

Trochu odlišný postup oproti řešení dlouhodobě odstavených vozidel je v případech autovraků, tedy vozů, které postrádají registrační značku, či jsou na první pohled výrazně poškozené. Radnice u takových vozů nechává zpracovat znalecký posudek. Na jeho základě vede řízení o odstranění vraku, jehož výsledkem je vydání rozhodnutí, které nařizuje provozovateli odstranit vůz z pozemní komunikace. „Pokud k tomu nedojde, je vrak ekologicky zlikvidován oprávněnou společností a následně na základě našeho návrhu proveden výmaz z registru vozidel. Náklady jsou pak vymáhány po provozovateli,“ dodala Halašová s tím, že v letošním roce respektovali rozhodnutí silničního správního úřadu dva provozovatelé a vraky z parkovišť odstranili. Nebylo tedy nutné přistupovat k ekologické likvidaci a vymáhání nákladů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Republikové finále Dětské porty bude opět hostit Kroměříž

22:08 Republikové finále Dětské porty bude opět hostit Kroměříž

Posedmé se do Kroměříže sjedou finalisté největší přehlídky dětské interpretační a autorské tvorby f…