Mikrobusem dopravního podniku navštívili v tomto týdnu několik míst, kde se řidiči osobních automobilů i autobusů MHD potýkají se špatnou průjezdností křižovatek a dalšími problémy. O profesní zkušenosti se podělil řidič, který zároveň pracuje u DPMLJ jako dispečer.
„Hlavním problémem zůstává průjezdnost některých křižovatek, ať už světelně řízených nebo i okružních. Leckde by pomohlo přidat další pruh, vyhrazený pro autobusy hromadné dopravy osob, ale to bohužel zpravidla naráží na nedostatek prostoru,“ konstatoval Vladislav Rozsypal, dopravní inženýr z Odboru hlavního architekta MML.
Dispečer MHD upozornil například na semafory na silnici I/14 u vjezdu na pozemek bývalé Textilany nedaleko křižovatky U Lomu. Projíždějící tramvaj zde zastaví zbytečně téměř veškerý silniční provoz, a to jen kvůli v současné době nefunkční odbočce na tento pozemek. Řidiči MHD naopak pochvalují přestavbu křižovatky U Lomu. Sloučení zastávek pro tramvaje i autobusy pomohlo vyřešit problém s přebíhajícími chodci mezi zastávkami. Nové řešení křižovatky (včetně modernizace přilehlé tramvajové trati) si dokonce vysloužilo nominaci na Dopravní stavbu roku 2011 a bylo přihlášeno do celostátní soutěže Nadace partnerství s názvem Cesty městy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: liberec.cz