Školu ani zřizovatele, tedy město Vyškov, tak nestojí nic. „Cílem je umožnit našim pedagogům účast v jazykových nebo metodických kurzech v anglicky mluvících zemích. Jelikož učitelé prvního stupně si učí angličtinu ve svých kmenových třídách sami, chceme je podpořit v dalším jazykovém vzdělávání. Cítíme také potřebu pokračovat ve využívání moderních metod výuky jazyka i na druhém stupni. Dopad projektu pak logicky přechází i na samotné žáky, nároky na znalosti jazyků pochopitelně rostou,“ popsal ředitel Základní školy Purkyňova Luděk Höfer.
Výuka začne v malých skupinkách přímo na škole, pokračovat bude spoluprací s externistou, který bude pedagogy vzdělávat pomocí moderních metod, v létě 2020 pak učitelé vyrazí na samotné jazykové a metodické kurzy do zahraničí. Celkový objem akce přesahuje 1,6 milionu korun.
Základní škola Nádražní rovněž využívá evropské vzdělávací programy. Po projektu, který vzdělával pedagogy, začíná s dvouletým programem, který umožňuje zapojit i žáky. Školy ze čtyř evropských států mají mimo jiné organizovat společné sportovní aktivity. „Pochopitelně se do podobných projektů zapojují i další vyškovské mateřské a základní školy. Jde o mimorozpočtové prostředky především z evropských zdrojů, ale i z vnitrostátních grantů. Neinvestiční dotace představují důležitou pomoc. Aktuálně hovoříme o zhruba 6,5 milionech korun,“ vypočítala místostarostka Vyškova Karin Šulcová.
V případě mateřských škol nebylo podle ní pravidlem, aby o neinvestiční dotace žádaly. „Peníze směřují na personální podporu, rozvoj informačních technologií, vzdělávání pedagogů i další aktivity. Míra podpory je opět stoprocentní, k různým projektům se aktuálně připojují školky Palánek, Puškinova a Šikulka,“ sdělila místostarostka.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV