Jedním z hlavních cílů pak bylo zklidnění dopravy v lokalitě. Práce odstartovaly na podzim, rozdělené jsou na dvě části kvůli zajištění obslužnosti ulice. „Na silnici byly velké nerovnosti, problematické bylo výškové uspořádání i chybějící odvodnění. Na začátku ulice vzniklo několik nových kolmých parkovacích stání, nedaleko křižovatky s Tyršovou ulicí je nově i zpomalovací práh, který zdůrazňuje vjezd do zklidněné části ulice. V místě vjezdu k řadovým garážím několik metrů od křižovatky s Albrechtovou ulicí pak počítáme s druhým prahem. Podzimními zásahy se také zlepšil výjezd z bytového komplexu, kde býval kvůli nešťastně stojícím autům horší rozhled,“ vyjmenoval místostarosta Vyškova Břetislav Usnul.
Město v celé ulici počítá se zákazem vjezdu nákladní dopravy, mimo dopravní obsluhu. „Opět to souvisí s bezpečností. Nechceme opravit silnici proto, aby si po ní kamiony zkracovaly cestu,“ zmínil Usnul.
Šoféři už místem projíždějí na základě povolení předčasného užívání části stavby. „Řidiči jsou značkou upozorněni, že projíždí stavbou. S druhou polovinou odstartujeme na jaře. Kdybychom v prosinci začali těžit, hrozilo by zamrznutí. Chceme jít cestou jistoty. Zakázku jsme vypsali včas, ke zdržení došlo kvůli odvolání jedné z firem,“ zdůvodnil posun prací místostarosta.
Připomněl, že jde o závěrečnou etapu regenerace Smetanova nábřeží. První z etap se týkala stavebních úprav ve vnitrobloku sídliště (postavení přístřešku na kontejnery), druhá etapa souvisela s úpravami komunikace podél Hané. Následovaly cesty od řeky k hasičům a od řeky k bytovému komplexu. Právě předposlední etapa se realizovala v roce 2015.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV