Most je více než sto dvacet let starý, segmentová klenba z kamenných kvádrů již nebyla v dobrém technickém stavu. Odborníci most před časem zařadili do sedmého stupně, což je označení pro havarijní stav. Na podzim loňského roku proběhla první část prací. „V druhé etapě necháme odbourat nefunkční římsy, které nahradí nové. Namontujeme rovněž záchytný systém a protidotykové zábrany. Provedou se i celkové dokončovací práce tak, aby byl most průjezdný již bez omezení,“ informoval ředitel Správy a údržby Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Platit tak znovu bude úplná uzavírka mostu. „Jinak bychom nebyli schopni dodržet požadovanou bezpečnost pracovníků a pohyb stavebních strojů po staveništi. Práce proběhnou za plánované výluky na trati a za provozu takzvaných pomalých jízd vlaků,“ upřesnil ředitel Hanák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV