Vyškov: Zázemí dopravního hřiště šlo k zemi. Maják by rád i semafory

04.04.2019 13:07

První etapa je minulostí, druhá na svou realizaci č eká v letošním roce. Administrativní část zázemí vyškovského dopravního hřiště šla k zemi, nahradily jej kontejnerové sestavy.

Vyškov: Zázemí dopravního hřiště šlo k zemi. Maják by rád i semafory
Foto: Vyškov
Popisek: Vyškov

Druhá etapa počítá mimo jiné s demolicí přístavku pro uskladnění kol a mobiliáře, rovněž jej nahradí sestava dvou buněk, které budou nadále sloužit jako sklady.

Počítá se i s terénními úpravami, zastřešením celé sestavy plochou střechou včetně odvodnění, se zatravněním nebo betonováním zpevněných ploch. Stejně jako první, tak i druhá etapa je v plánu tak, aby co nejméně zasahovala do provozu hřiště.

Objekt je sezonní, každoročně se zazimovával. Vlastníkem je město, provoz zajišťuje od roku 2009 Maják - středisko volného času Vyškov. Dětské dopravní hřiště ve Vyškově je jediným v celém regionu. „Zázemí zásadní zásah potřebovalo. Podlaha se místy propadala, strop byl poškozený, nevyhovující byly také toalety. Do dřevěného objektu navíc zatékalo. Z našich nebo krajských dotací jsme před pár lety pořídili nábytek včetně nové katedry. Koupili jsme i plátno nebo dataprojektor. Nábytek ve starých buňkách nevynikl, to se nyní mění,“ těšilo ředitelku Majáku Ludmilu Novákovou.

Objekt pocházel už z roku 1978, od té doby se dočkal jen menších investic. „Modernizace byla nutná, o tom není pochyb. Zatím je to ještě o dalším jednání, rádi bychom ale, aby byl areál v letních měsících více využívaný veřejností. Jednoduš e aby například rodiny s dětmi mohly na hřiště přijít individuálně,“ poznamenal místostarosta Vyškova Roman Celý s tím, že areál je přes školní rok v dopoledních hodinách vytížený dopravní výchovou pro školáky i různými soutěžemi.

Zdá se, že se zástupci Majáku najde v případě otevření hřiště veřejnosti společnou řeč. „Problém by byl nicméně s personálem. Někdo na areál musí dohlížet. Naši zaměstnanci jsou vytížení jinými aktivitami. Ráda bych tedy projednala s vedením radnice možnost hradit  asistenta dopravního  hřiště z rozpočtu města – podobně jako fungují asistenti na hřištích u základních škol,“ naznačila ředitelka Majáku.

Vedení organizace by do budoucna uvítalo i investici do samotného hřiště. Například v podobě výměny semaforů. „Jsou sice všechny funkční, ale už zastaralé. Je to na nich vidět a trochu kazí celkový dojem z návštěvy hřiště. Přivítali bychom i výměnu plotu a vstupní brány.  Plot je v některých místech několikrát opravovaný po zásazích vandalů, vstupní brána na tom už také není nejlépe. Areál je vytížený, každou investici pochopitelně uvítáme,“ doplnila ředitelka Nováková.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Ve městě se poprvé uskuteční festival kreativních nadšenců Maker Faire

16:31 Jihlava: Ve městě se poprvé uskuteční festival kreativních nadšenců Maker Faire

Světová přehlídka kreativity Maker Faire zavítá poprvé do Jihlavy. Jednodenní akce se uskuteční 20. …