Problém je v tom, že letos nabyla účinnosti novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, což ve volném překladu znamená, že ministerstvo dopravy vyzvalo Ředitelství silnic a dálnic, které má výstavbu obchvatu ve své kompetenci, k doložení aktuálních dokumentů EIA - výsledného vlivu stavby na životní prostředí, které budou v souladu s výše zmíněnou novelou. Termín na doplnění potřebných stanovisek je stanoven do konce června příštího roku a celý další rok může město čekat na vydání stavebního povolení. Prakticky tak hrozí oddálení výstavby obchvatu až o dva roky.
„Chybu udělalo ministerstvo dopravy a my na to nyní doplácíme. Nehodláme se s tím jen tak smířit, o vybudování obchvatu usilujeme už dlouhé roky. Město nad rámec svých povinností vyvíjelo mnohé aktivity, které přispěly k urychlení výkupů pozemků v trase obchvatu a podobně, a nyní, ne vlastní chybou, musí opět čelit problémům s jeho plánovanou výstavbou. V nejbližších dnech zašleme dopis premiérovi a ministrovi dopravy, ve kterém je chceme informovat o celé situaci a upozornit na neuspokojivý vývoj přípravy výstavby obchvatu. Očekáváme, že vyvinou tlak na všechny angažované subjekty, které začnou urychleně pracovat na dokumentech potřebných pro doplnění EIA tak, aby se mohlo co nejdříve znovu zahájit řízení o stavebním povolení a stavba obchvatu byla i přes tyto komplikace konečně zahájena,“ řekl náměstek primátora Karel Deutscher s tím, že město je v krajním případě připraveno upozornit na komplikace kolem obchvatu i formou nátlakových akcí, například blokádou průtahu městem, kterým denně projede přes 45 tisíc vozidel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV