Zlín: Cestující DSZO si při extrémních teplotách užívají klimatizace ve vozech MHD

22.07.2022 20:46 | Tisková zpráva

Více než kdykoli jindy během roku v těchto horkých dnech cestující okamžitě poznají trolejbus nebo autobus MHD s klimatizací. A jásají. Kultura cestování je v klimatizovaných vozidlech přece jen na vyšší úrovni než v těch bez klimatizace.

Zlín: Cestující DSZO si při extrémních teplotách užívají klimatizace ve vozech MHD
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

Otrokovice začala s nákupem klimatizovaných autobusů a trolejbusů poměrně brzy, dříve než většina ostatních českých dopravních podniků. První klimatizované autobusy se objevily na linkách DSZO ve Zlíně a Otrokovicích již v roce 2012. Dnes již klimatizovaná vozidla na linkách DSZO početně převažují. O víkendech na vůz MHD bez klimatizace téměř nenarazíte.

„Klimatizace v našich trolejbusech a autobusech se postupně stává standardem. V pracovních dnech za horkého počasí jezdí na našich linkách MHD větší polovina vozů s klimatizací. O víkendech to bývá sto procent autobusů a 80 procent trolejbusů,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. S klimatizací jsou dodávány i nové bateriové trolejbusy a klimatizace funguje také v (jediném provozovaném) elektrobusu.

Anketa

Komu více důvěřujete?

hlasovalo: 9635 lidí

Cestující si klimatizaci jednoznačně chválí. „A nám jde o vytváření co nejpříznivějších podmínek v MHD a zvyšování její atraktivity pro naše zákazníky, abychom byli důstojnou konkurencí jiným druhům dopravy. Klimatizace k tomu dnes patří. V posledních letech proto při obnovách vozového parku pořizujeme všechna nová vozidla s klimatizací,“ dodal Josef Kocháň.

Klimatizace se ve vozidlech zapíná, když venkovní teplota vzduchu dosáhne 26–27 stupňů Celsia. Při nižších teplotách bývá výhodnější provětrávat vozidlo proudem vzduchu z otevřených okének. Dříve než řidič klimatizaci zapne, musí dojet na konečnou stanici a všechna okna pozavírat. Jinak by klimatizace nebyla účinná. „Prosíme cestující, aby s tím počítali a neotvírali u těchto vozů okénka, když je klimatizace v provozu,“ upozornil vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Klimatizování vozidel MHD není zadarmo. Trolejbus nebo autobus s klimatizační jednotkou má vyšší pořizovací náklady a dražší je též jeho provoz. Při zapnuté klimatizaci se zvyšuje spotřeba elektřiny či nafty klimatizovaného vozidla. Kromě toho musí pracovníci DSZO v dílnách klimatizaci pravidelně diagnostikovat, čistit, dezinfikovat výměník tepla, doplňovat chladicí médium a udržovat klimatizační jednotku v bezvadném stavu.

Přesná čísla o vybavení vozidel MHD klimatizací ve vozovém parku DSZO: trolejbusy – 13 sólovozů z celkového počtu 31, 12 článkových vozů z 25; autobusy – 23 sólovozů z 30, 2 článkové autobusy z 5.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Novinkou letošního programu Industry Open je likérka v Prádle

16:29 Plzeň: Novinkou letošního programu Industry Open je likérka v Prádle

Letní program akcí stezky Industry Open startuje v polovině května. Návštěvníkům se po loňském úspěc…