Zlín: Cestující DSZO si při extrémních teplotách užívají klimatizace ve vozech MHD

22.07.2022 20:46 | Tisková zpráva

Více než kdykoli jindy během roku v těchto horkých dnech cestující okamžitě poznají trolejbus nebo autobus MHD s klimatizací. A jásají. Kultura cestování je v klimatizovaných vozidlech přece jen na vyšší úrovni než v těch bez klimatizace.

Zlín: Cestující DSZO si při extrémních teplotách užívají klimatizace ve vozech MHD
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

Otrokovice začala s nákupem klimatizovaných autobusů a trolejbusů poměrně brzy, dříve než většina ostatních českých dopravních podniků. První klimatizované autobusy se objevily na linkách DSZO ve Zlíně a Otrokovicích již v roce 2012. Dnes již klimatizovaná vozidla na linkách DSZO početně převažují. O víkendech na vůz MHD bez klimatizace téměř nenarazíte.

„Klimatizace v našich trolejbusech a autobusech se postupně stává standardem. V pracovních dnech za horkého počasí jezdí na našich linkách MHD větší polovina vozů s klimatizací. O víkendech to bývá sto procent autobusů a 80 procent trolejbusů,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. S klimatizací jsou dodávány i nové bateriové trolejbusy a klimatizace funguje také v (jediném provozovaném) elektrobusu.

Anketa

Komu více důvěřujete?

hlasovalo: 9638 lidí

Cestující si klimatizaci jednoznačně chválí. „A nám jde o vytváření co nejpříznivějších podmínek v MHD a zvyšování její atraktivity pro naše zákazníky, abychom byli důstojnou konkurencí jiným druhům dopravy. Klimatizace k tomu dnes patří. V posledních letech proto při obnovách vozového parku pořizujeme všechna nová vozidla s klimatizací,“ dodal Josef Kocháň.

Klimatizace se ve vozidlech zapíná, když venkovní teplota vzduchu dosáhne 26–27 stupňů Celsia. Při nižších teplotách bývá výhodnější provětrávat vozidlo proudem vzduchu z otevřených okének. Dříve než řidič klimatizaci zapne, musí dojet na konečnou stanici a všechna okna pozavírat. Jinak by klimatizace nebyla účinná. „Prosíme cestující, aby s tím počítali a neotvírali u těchto vozů okénka, když je klimatizace v provozu,“ upozornil vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Klimatizování vozidel MHD není zadarmo. Trolejbus nebo autobus s klimatizační jednotkou má vyšší pořizovací náklady a dražší je též jeho provoz. Při zapnuté klimatizaci se zvyšuje spotřeba elektřiny či nafty klimatizovaného vozidla. Kromě toho musí pracovníci DSZO v dílnách klimatizaci pravidelně diagnostikovat, čistit, dezinfikovat výměník tepla, doplňovat chladicí médium a udržovat klimatizační jednotku v bezvadném stavu.

Přesná čísla o vybavení vozidel MHD klimatizací ve vozovém parku DSZO: trolejbusy – 13 sólovozů z celkového počtu 31, 12 článkových vozů z 25; autobusy – 23 sólovozů z 30, 2 článkové autobusy z 5.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ladislav Václavec byl položen dotaz

Zdraví máme jen jedno

Pane senátore, hlasoval jste pro senátní novelu zaměstnávání zahraničních zubařů u nás. Tito studenti medicíny, možná lékaři mají pracovat pod dohledem českého l=kaře, který asi podle vás nemá co na práci a tak bude dohlížet. Bez řádně ukončené zkoušky z českého jazyka a slevovat z náročnosti aproba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Třebíč: Revitalizace zámeckého parku začíná

22:09 Třebíč: Revitalizace zámeckého parku začíná

Po obnově oblíbeného parku Hrádek se dostane péče i tomu zámeckému. Aktuálně jsou dokončeny přípravn…