Ve Zlíně, stejně jako všude jinde, kde jsou možnosti pro odstavení vozidla omezeny, je parkování regulováno zpoplatněním. Ve Zlíně jde mimo jiné o ulice Sadová, Kvítková, Hradská či třídu Tomáše Bati. Celkem je pak k dispozici 18 parkovacích automatů. Cílem výběru parkovného není plnit městskou kasu, ale motivovat řidiče k odstavení vozidla pouze na nezbytně nutnou dobu, potřebnou například pro vyřízení záležitostí na úřadech, návštěvu lékaře či obchodu.
Pokud někdo zaparkuje vozidlo v centru ráno a odjede odpoledne, ostatní řidiči parkovací místo nenajdou, a to ani ke krátkodobému stání. Regulace prostřednictvím poplatků je snahou umožnit krátkodobé parkování co největšímu počtu řidičů. Bohužel, i tak existují „černí pasažéři“. Podle odhadů Technických služeb více než třetina řidičů systém obchází – buď neplatí vůbec, případně si nehlídají zaplacený čas. Pak ale musí počítat s postihem. Pro dlouhodobé parkování jsou určena městská i soukromá placená parkoviště či parkovací domy v širším centru Zlína.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV