Od 1. listopadu totiž nastává období zimní údržby. Během něho mají „městští silničáři“ na starost zhruba 250 kilometrů místních komunikací, bezmála 150 kilometrů chodníků, množství parkovišť, točny či zastávky pro vozy městské hromadné dopravy a další plochy.
Technické služby Zlín mají pro zimní údržbu silnic a velkých ploch k dispozici čtyři nákladní automobily s radlicí a posypovou nástavbou. Především na údržbu chodníků je pak určeno sedm menších vozů, které jsou navíc vybaveny kartáči. Na boj se sněhem jsou připraveny i dva malotraktory, dva traktory, dva nakladače či další velký nákladní vůz s radlicí. „Vesměs jde o stroje, jejichž modularita umožňuje celoroční provoz. Přechod na zimní období pak spočívá ve výměně nástavby pro posypový materiál či instalaci radlice,“ vysvětluje ředitel Technických služeb Zlín Jakub Černoch s tím, že právě v těchto dnech přípravy na zimu vrcholí.
Důležité ulice do čtyř hodin
Ne všechny komunikace na území města ale udržují Technické služby. Zajištění sjízdnosti vždy leží na bedrech toho, kdo příslušnou silnici vlastní. Údržbu hlavních tahů, v případě Zlína jde o třídu Tomáše Bati, si objednává přímo stát, u silnic druhé a třetí třídy pak kraj. „Město prostřednictvím Technických služeb Zlín odpovídá za stav místních komunikací. Těch je letos v plánu zimní údržby 252 kilometrů a jsou rozděleny do tří kategorií důležitosti,“ vysvětluje Jakub Černoch.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV