Znojmo má našlápnuto na dobrou sezónu, vyšší návštěvnost hlásí všechny památky

26.07.2020 18:38

Projekt na podporu podnikatelů v cestovním ruchu, který odstartoval na začátku června, odhalil první čísla návštěvnosti. Turistické cíle, které je možné využít v rámci #mastozadax v červnu navštívilo i více turistů než ve stejném období minulého roku.

Znojmo má našlápnuto na dobrou sezónu, vyšší návštěvnost hlásí všechny památky
Foto: znojmocity.cz
Popisek: Letecký pohled na centrum města Znojmo

„Dej si kávu a větrník a máš Znojmo zadax,“ hlásí kampaň na podporu místních podnikatelů a turismu, která běží od 1. června do 30. září. Kampaň frčí po celé republice a její jednoduchý a hlavně efektivní model inspiruje i ostatní města v republice. Princip je totiž velmi jednoduchý: utraťte určitý obnos v zapojených podnicích (těch je přes 130) a pak získáte volný vstup do znojemských pamětihodností.

„Neuvěřitelně si vážíme, že se pro kampaně #mastozadax zapojili snad všichni podnikatelé ve Znojmě, kteří mají co dočinění s cestovním ruchem. Díky tomu jsme už v červnu měli abnormální sezónu a vyšší návštěvnost hlásí všechny památky, které jsme do Zadaxu zapojili,“ říká starosta Jan Grois.

Porovnání června 2019 a června 2020 přináší zajímavá čísla. Radniční věž navštívilo téměř 3 000 lidí, což je o třetinu víc než za stejné období vloni. Více než dvojnásobek návštěvníků hlásí Expozice pivovarnictví i prohlídky města. Téměř jednou tolik lidí než vloni za stejné období přišlo na prohlídku hradebního opevnění. „Zajímavá jsou i čísla návštěvnosti podzemí. Kdybychom nepočítali školní výlety, které letos chybí a které se nerozhodují podle kampaní na podporu cestovního ruchu, kam pojedou na výlet, tak máme v podzemí nárůst 20 % návštěvníků,“ počítá František Koudela, ředitel Znojemské Besedy.

tabulka

Starosta Grois přidává další důležité souvislosti. „Jen v červnu navštívilo vybrané památky města 4 000 lidí zadax. Ti všichni se museli ve Znojmě prvně ubytovat, zajít si tu na oběd nebo na něco dobrého do kavárny. Takže se cíl kampaně, podporovat místní podnikatele a turismus, daří úspěšně naplňovat. A to mě moc těší,“ dodává Grois.

Kdo bude mít vyčerpané získané poukázky #mastozadax a chtěl by se po delší odmlce kulturně vyžít, může navštívit také akce v rámci Znojemského kulturního léta – tradiční Slavnosti okurek, festival Znojmo žije divadlem, Majáles, Hradební pondělky nebo i koncerty u rotundy. Kompletní program naleznete ZDE.

„Věříme, že dobře nastartovaná sezóna bude pokračovat. Adekvátně reagujeme na zvýšenou poptávku a přidáváme prohlídky, jak je to možné. Znojmo má našlápnuto na opravdu dobrou turistickou sezónu,“ doplňuje Koudela. Info ke kampani najdete ZDE a na Instagramu znojmo_zadax.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hradec Králové: V Parku 360 byly rozdány výroční ceny

13:05 Hradec Králové: V Parku 360 byly rozdány výroční ceny

V průběhu včerejšího večera pořádalo město Hradec Králové v Parku 360 slavnostní předávání významnýc…