ANO: Chceme, nebo nechceme napojení na obchvat Prahy?

23.02.2015 12:24

Koncem ledna letošního roku se vedení radnice Prahy 12 dozvědělo, že se připravuje výstavba kontroverzního napojení Komořan na Pražský okruh. A také, že v rozpočtu Magistrátu na letošní rok jsou peníze na výkup pozemků a domů. Tato informace způsobila rozruch, nikdo vlastně nebyl informován, že se chystá bourání domů a vyvlastňování pozemků.

ANO: Chceme, nebo nechceme napojení na obchvat Prahy?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hnutí ANO 2011

V rámci otevřené radnice se naši radní za Hnutí ANO domluvili s koaličními partnery a společně svolali setkání občanů se zástupci investora do Modřanského biografu na den 9. 2. 2015. K veřejné diskusi se dostavili odborníci ze zainteresovaných stran: DIPRO, spol. s r. o. zastupovali prokurista Ing. Jan Zrzavý, náměstek ředitele Ing. Filip Jiřík a vedoucí pracovní skupiny Ing. Jan Dürr; za společnost Výstavba inženýrských staveb Ing. Tomáš Klimpera a Ing.  Milan Železný; dále Ing. Petr Hofhansl z AF-CITYPLAN s. r. o., náměstek technického ředitele pro dopravní plánování. Diskuse to byla bouřlivá, zaznívaly názory pro i proti výstavbě napojení, dotazů bylo mnoho. V diskusi mimo jiné zaznělo, že přípravy na napojení začaly už před jedenácti lety, když tehdy vládnoucí ODS v Praze 12 změnila územní plán, a že v roce 2011 bylo vydáno územní rozhodnutí na tuto stavbu.

A jaký je stávající stav? Pokud bude zájem ze strany hlavního města Prahy financovat tuto stavbu, bude se pokračovat v přípravě. Ta bude spočívat ve zpracování dokumentace ke stavebnímu povolení. Je to ideální chvíle, kdy se mohou všechny připomínky, nápady a podněty do této dokumentace zapracovat tak, aby se nezměnil rámec územního rozhodnutí. Po zpracování této dokumentace bude probíhat stavební řízení v mnoha obdobách jak komunikační, tak stavební, ale i na železniční trati.

Pro naše zastupitele bude tedy příležitost zapojit se do příprav projektu a začít připomínkovat zpracování projektové dokumentace. A jaký názor na výstavbu napojení Prahy 12 mají zastupitelé zvolení za Hnutí ANO?

Robert Králíček:

Jsem pro, neb se domnívám, že díky masivní zástavbě, situaci na Komořanské ul. a případnému otevření napojení Libuše, vznikne během několika let dopravní problém pro celé Modřany. Mé ANO má několik ALE. I přesto, že se otázka okruhu začíná více politizovat, domnívám se, že je třeba nezapomínat na fakta. V roce 2004 bylo Radou MČ Praha 12 schváleno toto napojení a počítá se s jeho výstavbou. Vše je však otázkou peněz na jeho stavbu a tady je mé největší ALE a obava. Obávám se, že může nastat situace, že po roce dojdou peníze a pak budeme mít v Modřanech rozestavěné obludárium několik let, než se najdou další peníze na dostavbu, což neprospěje vůbec nikomu.

Z pozice radního se budu snažit, aby se případná stavba budovala kontinuálně s dostatkem prostředků, aby se lidem dostalo adekvátních náhrad a výstavba napojení co nejméně poškodila okolí. Budu s kolegy při jednání s investorem prosazovat, aby nejdříve přeložili např. cyklostezku, aby se vybudovala protihluková opatření na stávající komunikaci např. v oblasti Belárie apod. a teprve potom zahájili stavbu napojení na okruh.

Michal Pinc:

Jako Modřaňák pro okruh vyloženě nejsem. Obávám se, že z okruhu přes Modřany budou sjíždět auta směřující do centra. Jsme ale postaveni před hotovou věc, radnice toto napojení v minulosti schválila, tedy si myslím, že napojení na okruh bude. Souhlasím s tím, že části obyvatel Komořan se zhorší komfort bydlení, určitě to budou lidé, kteří dnes žijí v blízkosti plánovaného napojení. Ale také si myslím, že se tam rozhodně zklidní doprava. Centrum Komořan a obyvatelé bydlící ve větší vzdálenosti od sjezdu na tom budou určitě lépe než dnes. Tím, že Komořany nebudou průjezdné, tedy do Komořan budou zajíždět jen místní, je šance, že se  stanou klidným místem pro život. Je mi velmi líto lidí, kteří budou muset prodat své majetky, pozemky a chatky; také přijdeme o psí útulek. Z pozice radního se budu snažit, aby výstavba napojení co nejméně poškodila naše obyvatele. Při jednání s investorem budu prosazovat, aby se nejdříve vybudovalo nové fotbalové hřiště včetně zázemí, a teprve potom zahájilo rozšíření Komořanské ulice, které bude zabírat část nynějšího hřiště apod..

Lenka Vedralová:

Jsem pro vybudování přivaděče. Stávající Komořanská komunikace již není schopna pojmout každodenní proud vozidel a je nutné si uvědomit, že v souvislosti s již probíhající masovou výstavbou bytových domů na území  Komořan a Modřan další stovky aut přibudou. Čtyřproudovou komunikaci vnímám jako logické napojení na Modřanskou a Generála Šišky. Protože dopravní připojení na jižní okruh výrazně ovlivní způsob života některých obyvatel Komořan, je na místě, dohlédnout na všechna opatření, která s touto stavbou souvisí, aby byla skutečně účinná a minimalizovala dopad zvýšené dopravy na přírodní plochy sloužící k relaxaci a oddechu.

Milan Maruštík:

Vybudování přivaděče na Pražský okruh považuji za logické řešení k odvedení stále se zvyšující automobilové dopravy z naší městské části. Je třeba reflektovat současnou situaci zahušťující se zástavby v Modřanech i Komořanech, která přinese další rozmach automobilového provozu. Co nejhladší odvod aut z naší městské části na okruh proto bude pro obyvatele i životní prostředí přínosem. Zásadní však bude striktně trvat na dodržení opatření, která budou v zájmu obyvatel v okolí stavby – především omezení hluku, zachování přístupu na cyklostezku a rekreační louku, i další opatření, která vzejdou z diskuze s občany a odbornou veřejností.

MVDr. Josef Prokop:

Od zpracování urbanistické studie v roce 2004 do vydání územního rozhodnutí pro umístění komořanského obchvatu v roce 2011 uplynulo sedm let. V těchto letech bylo zpracováno osm variant řešení včetně dvou variant s přemostěním, z nichž nakonec byla jako nejlépe vyhovující vybrána varianta 5A, která navrhuje komunikační propojení po pravém břehu Vltavy při železniční trati s Pražským okruhem. Délka nové komunikace je 2,6 km. V této variantě se počítá s vyloučením průjezdné dopravy přes Komořany, čímž dojde v celých Komořanech k trvalému zklidnění a zlepšení životního prostředí. Současně bude umožněn nový rozvoj především centrální oblasti. Pokud nebude realizována komunikace mimo centrum Komořan, nelze obyvatele před negativními vlivy narůstající dopravy efektivním způsobem ochránit.

Zájmem občanů Komořan je zlepšení dopravní situace v jejich městské části, proto jsem pro pokračování projektu stavby, případnou aktualizaci a prověření všech možností jejího financování.

Miroslava Andrlová:

Jsem pro napojení. Ale za předpokladu, že budou při výstavbě a následném provozu minimalizovány negativní dopady na život obyvatel naší městské části, především Komořan. Výhodu spatřuji ve zklidnění dopravy v centru Komořan, také v úpravě přístupových cest  k řece a k vlakové stanici.

RNDr. Karel Schuh:

Jsem pro vybudování přivaděče na Pražský okruh v Komořanech zejména vzhledem k tomu, že je to požadavek většiny obyvatel Prahy 12 a že je již vše připraveno k jeho vybudování. Požaduji ale provést veškerá opatření (protihluková, protiprachová apod.), aby nebyli poškozeni obyvatelé bydlící v bezprostředním okolí.

Renata Adámková:

Jsem pro napojení. V současné době je provoz v Komořanech neúnosný.

Stanislav Kadeřábek:

Jako zastupitel se přikláním k odpovědi ANO. Jako „viniční Modřaňák“ říkám NE,  protože i na Modřanské ulici dojde k navýšení hustoty dopravy a s tím spojených negativních jevů i když se nás magistrátní úředníci na veřejné prezentaci v modřanském kině snažili přesvědčit, že to tak nebude. Ale rozvoj města nezastavíme a toto je řešení problému „Komořanská ulice“, z které se tak stane „vedlejší“ klidná silnice. Já jako občan jsem před lety souhlasil s peticí proti této stavbě, nyní jako zastupitel se budu zasazovat o co nejúčinnější opatření pro potlačení negativních jevů „nutného zla“, kterým doprava jako taková bezpochyby je, a o co nejvíce "bonusů" z této stavby pro celou Prahu 12.

Klub zastupitelů hnutí ANO Praha 12

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ANO

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak můžete někoho obvinit bez důkazů?

Vaše vláda nálepkuje dost často, vy hlavně a chcete bojovat proti dezinformacím, ale jdete podle vás příkladem? Je podle vás v pořádku, že někoho obviníte a pak nejste schopný u soudu říci, na základě čeho a svá obvinění doložit? A omluvíte se SPD nebo se odvoláte? https://www.parlamentnilisty.cz/p...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peksa (Piráti): Namísto pomoci zemědělce čeká zmatek a nejistota

19:05 Peksa (Piráti): Namísto pomoci zemědělce čeká zmatek a nejistota

Evropským parlamentem prošla opožděná reakce na zemědělské protesty. Návrhy byly ale šité horkou jeh…