Babiš (ANO): Jde nám skutečně o životní prostředí a smysluplné využití stavebního materiálu?

29.10.2015 5:29 | Zprávy

Začátkem října 2015 proběhlo na Ministerstvu životního prostředí důležité setkání představitelů stavebních firem s úředníky odboru odpadů MŽP ČR nad problematikou asfaltových recyklátů a zeminy.

Babiš (ANO): Jde nám skutečně o životní prostředí a smysluplné využití stavebního materiálu?
Foto: Hnutí ANO
Popisek: Miloš Babiš, poslanec hnutí ANO

Jednání bylo vyvrcholením první fáze mojí snahy o větší legislativní podporu recyklace při rekonstrukcích silnic.

Mým záměrem bylo diskutovat s odborníky stavebních firem kvalitativní změnu kritérií a zvýšit možnosti materiálového využití těch odpadů, které by při standardním hodnocení nevyhověly stávajícím kritériím pro využití odpadů na povrchu terénu a to při zachování stejné míry bezpečnosti pro zdraví lidí a životní prostřední. Snažili jsme se najít společnou cestu, jak předcházet odpadům a co nejvíce vracet materiál zpátky tam, kam patří, tedy na stavbu.

Ze setkání jsme si odnesli návrhy věcných řešení a příslib další spolupráce, kterou budeme i nadále rozvíjet. První výsledky však již máme. V meziresortním připomínkovém řízení je nyní návrh novely vyhlášky č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu. Problémem zde byly limitní hodnoty polutantů při ukládání odpadů na povrchu terénů podle tabulky 10.1 této vyhlášky. Nově jsou v návrhu novelizace limitní hodnoty rozvrstveny do čtyř kategorií.

Cílem zvýšení podpory recyklace při rekonstrukci silnic je především ochrana životního prostředí a zdraví lidí. Zvýšení recyklace využitelných stavebních materiálů sníží hlavně produkci odpadů a povede k výraznému omezení skládkování. Při vyšší recyklaci bude potřeba méně primárních surovin (např. kameniva, asfaltu apod.) a tím se dosáhne i snížení emisí skleníkových plynů a produkce dalšího znečištění souvisejícího s výrobou, úpravou a dopravou primárních surovin. V neposlední řadě se pak sníží náklady na silniční stavby a potenciálně se zkrátí (v závislosti od typu staveb a použitých technologií a materiálů) i doba výstavby a rekonstrukce silniční sítě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Hezky napsané

Celý váš komentář ke státnímu svátku se mi líbil. Na konci píšete, že 28. říjen není jen datum. Je to připomínka, že když táhneme za jeden provaz, dokážeme všechno. Nemyslíte, že to je ale něco, co vy politici vůbec neděláte? Že se nejste schopni ani v dost zásadních věcech oprostit od vaší stranick...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Václav Klaus: Odešel velký a mimořádný člověk

11:16 Václav Klaus: Odešel velký a mimořádný člověk

Kardinál Duka byl velký a mimořádný člověk a jeho odchod je velikou ztrátou nejen pro naši katolicko…