Děkuji za slovo.
Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, cílem předkládaného návrhu zákona o obalech je zajištění transpozice nových směrnic Evropské unie v oblasti obalů a obalových odpadů. Předmětem úpravy zákona je nastavení podmínek plnění povinnosti zpětného odběru, stanovení minimální hustoty sběrné sítě, úprava způsobu stanovení výše poplatků za sdružené plnění povinnosti zpětného odběru odpadu z obalu a využití odpadu z obalů ze strany autorizované obalové společnosti včetně stanovení nových povinností pro autorizované obalové společnosti, dále snaha dosáhnout větší transparentnosti a efektivity fungování autorizované obalové společnosti. Dovolte mi zde představit dva mnou předložené pozměňovací návrhy.
V případě žádosti o autorizaci jsou podle návrhu zákona účastníkem řízení jak žadatel, tak autorizované obalové společnosti zajišťující sdružené plnění ve vztahu k obalům, kterých se týká řízení o udělení autorizace, a také žadatelé, kteří žádají o udělení či změnu autorizace ve vztahu k obalům, kterých se řízení týká. Toto by ovšem nemělo platit v případě řízení o prodloužení platnosti rozhodnutí o autorizaci podle § 17 odst. 8, jehož účastníkem by měla být pouze dotčená autorizovaná společnost, a to z toho důvodu, že žadatelé by mohli získat z projektu zajišťování kolektivního plnění již autorizované společnosti důvěrné informace. Ze stejného důvodu je navrhováno, aby v případě řízení o změně autorizace byla účastníkem dotčená autorizovaná společnost a ostatní autorizované společnosti zajišťující sdružené plnění ve vztahu k obalům, kterých se týká řízení o změně autorizace, a ne žadatelé o udělení autorizace.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV



