Bajer (Soukromníci): A stále skáču přes výmoly

01.10.2016 15:18

Po shlédnutí reportáže v televizních novinách a především po vystoupení ministra dopravy pana Dana Ťoka (ANO) mi nezbylo nic jiného, než si zaťukat na čelo a napsat tuto reakci.

Bajer (Soukromníci): A stále skáču přes výmoly
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Bajer, předseda SsČR

Pan ministr je opravdu mužem na svém místě a jeho zpráva národu, že nemá a nedá prostředky na opravy II. a III. tříd, údajně proto, že plánuje výstavbu nových úseků dálnic a silnic I. třídy, posadilo takříkajíc "na zadek" nejen členy samospráv krajů a zastupitelstev, ale většinu občanů České republiky. Dle provedených průzkumů je oblast dopravy a především stav silnic největším problémem napříč všemi kraji České republiky.

Přitom je stav dopravní infrastruktury důležitý nejen pro rychlou a pohodlnou přepravu občanů, ale například pro dopravu lékaře za zraněnými a jejich přepravu do krajských nemocnic a v neposlední řadě pro rozhodování investorů, kde budou investovat a kde ne. Přitom je tento problém ve financování mnohaletý, ke zlepšení došlo pouze v několika posledních letech, což zdaleka nestačí na uvedení silnic II. a III.tříd do pořádku. Současně s tím je počet nových kilometrů dálnic a silnic minimální, kdokoli z občanů, kteří mají cestu například do Polska či na Slovensko žasne, jak to tam jde a jak se stav všech komunikací zásadně změnil. Osobně se velmi divím krajům, že jim ještě nedošla trpělivost a silnice státu nevrátily.

Pan ministr nás všechny při svých sporadických návštěvách kraje (výjimku tvoří slavností přestřižení pásky u pár kilometrů zrekonstruované silnice) přesvědčuje, že se někdy nějaké finance najdou. Kraje musí navíc znát včas příjmy rozpočtů, v době kdy tvoří rozpočet na rok příští, musí již dopředu připravovat studie a následně projekty, tak aby tyto stavby stihly uskutečnit. Pokud informace mají na poslední chvíli nebo pozdě, získává výhodu ten, kdo je včas a dopředu informován.

Já se jen ptám, jak je možné, že po silnicích všech tříd, tedy II. a III. třídy, jezdí ročně miliony vozů, které spalují naftu či benzín a stát tímto získává mnoho miliard například ze spotřebních daní a DPH. Další nemalou částku získává z dálničních poplatků, dopravní a spediční firmy pak platí nemalé silniční daně a daně ze zisku. Kde tyto prostředky končí a kam se přerozdělují?

Pokud nezůstávají v oblasti dopravy a financuje se jimi například přebujelý státní aparát, je to zlé a situace se bude dále zhoršovat.

Takto se řídí stát jako firma? Určitě ne, protože ve firmě se klade důraz na to, co mi vydělává a zajišťuje příjmy. Pokud toto pan ministr nepochopí, není mužem na svém místě a nám nezbývá nic jiného, než si koupit lepší horská kola, případně terénní rikšu.

Petr Bajer,
předseda Strany soukromníků České republiky

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Jurečka: Situace vodicích psů v České republice není úplně ideálně řešena

14:02 Ministr Jurečka: Situace vodicích psů v České republice není úplně ideálně řešena

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k asistenčním psům.