Kolikrát jsem tuto mantru, které pochopitelně nechtěli věřit převážně velcí stavební hráči, na veřejnosti opakoval a nikdo neposlouchal.
Tak snad teď, když veřejnost zaregistruje tuto „novinku“ se štemplem NKÚ, konečně pochopí, že ministr dopravy Bárta nelhal a pánové z Eurovie, Skansky a nebo třeba naposledy jednatel stavební firmy Swietelsky Petr Čížek sklopí krovky a přestanou tvrdit, že od dob Bárty žije celé české stavebnictví v dumpingovém prostředí.
NKÚ zjistil, že průměrné náklady na pořízení jednoho kilometru dálnice byly 416 milionů korun, u rychlostní komunikace to bylo 378 milionů korun za kilometr. Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na problémy ovlivňující náklady a přípravu výstavby dálnic a rychlostních komunikací v období od roku 2008 do září 2012. “ Analyzoval 74 staveb za 215 miliard korun a podrobně zkontroloval 29 akcí za 83 miliard korun. Ve svém odhadu vychází NKÚ mimo jiné ze srovnání stavebních nákladů v České republice a v Německu. Zatímco v tuzemsku jsou stavební náklady na jeden kilometr dálnice 355 milionů korun, v Německu činí 260 milionů korun, a jsou tedy nižší o 27 procent.“ Analyzuje server Idnes.cz zprávu NKÚ.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vitbarta.cz