Magazín "KRAJ" se svým pojetím se snaží vzbudit dojem, jako by politika nebyla pro chod kraje vůbec důležitá, protože o ní v magazínu vůbec nic není.
Sám předseda redakční rady, Petr Vondřich, zastupitelům o zaměření KRAJe napsal: „Vždy budeme dbát na to, aby obsah tiskoviny byl přísně apolitický – naším cílem je vytvářet pozitivní obraz o kraji a jeho lidech, a docílit tak především u jeho obyvatel většího ztotožnění s regionem, v němž žijí.“
„Apolitičnost“, nebo chytrý politický marketing?
Na první pohled magazín KRAJ apolitický opravdu je: Na první stránce ani jednou není nic o politice, jednou se píše o Jizerské 50, po druhé o akci s názvem „Pašeráckej vejkend“. Na další stránce následuje několik vřelých slov úvodníku, jednou s panem hejtmanem, po druhé s úspěšnou sportovkyní; a pod nimi jsou stručné a nekonfliktní informace o tom, co se v kraji udělalo nového. Následuje stránka s rozhovorem s osobností, zásadně ovšem mimo politiku, poslední stránka je pak věnovaná některému z míst v Libereckém kraji.
Chytrou ukázku politického marketingu je možné rozklíčovat až při hlubší analýze. Že něco není v pořádku, naznačuje především strana dvě s informacemi z Libereckého kraje. První číslo obsahovalo články o dárcích pro děti z dětských domovů, vlacích do Polska nebo o nové továrně v Ralsku, k tomu malou, skoro až podprahovou poznámku, že byl schválen rozpočet. Několikrát se objevila i konkrétní jména některých radních (Pieter, Losová, Hujerová), ale stránka je připravená tak, aby uchlácholila čtenáře vlnou pozitivní nálady a politikou jej neobtěžovala. Snad s podprahovým sdělením, že tu ošklivou politiku dělají jiní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Změna pro Liberec