Inkluzivní vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů v současném českém vzdělávacím systému? Ano, či ne? A pokud ano, za jakých podmínek? Téma velmi citlivé, a to především z pohledu rodičů (slyšících i neslyšících) dětí s handicapem sluchu. Na inkluzi existuje řada pozitivních i protichůdných názorů napříč všemi zúčastněnými stranami (rodiče, lékaři, pedagogové, politici).
První otázka: Lze vůbec vzdělávat neslyšící děti v běžných třídách?
Jejich rodným (přirozeným) jazykem je český znakový jazyk.
V běžných třídách se vyučuje mluveným českým jazykem. Tento jazyk je pro neslyšící děti cizím jazykem, který se musí také naučit, aby mohli ve svém životě běžně komunikovat v naší společnosti.
Další otázka: Jak na specifické vzdělávací potřeby neslyšících dětí reagují vznikající prováděcí předpisy na ministerstvu školství, jak bude aplikována loňská novela školského zákona?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
školství , ANO , Berdychová
autor: PV
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky

14:12 Zálom (Svobodní): Niedermayer je prostě darebák
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k europoslanci Niedermayerovi.
- 12:17 Nerudová (STAN): Místo štěkání volím raději práci
- 10:17 Langšádlová (TOP 09): Rusko zůstává největší hrozbou pro evropskou bezpečnost
- 8:14 Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje
- 6:16 Kavij (KSČM): Ministerstvo obrany má díky zbrojařskému lobbingu NATO žně
- 22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly