Nad nebezpečím, které se na nás doslova valí nejenom z Islámského státu, ale i dalších států, nesmíme zavírat oči. Uprchlíci pro nás znamenají nejenom kulturní, ale hlavně zdravotní a bezpečnostní riziko. Utečenci sebou přináší svou kulturu, zvyky, náboženství a nejsou zrovna tolerantní ke křesťanské a evropské tradici. Ve státech, kam uprchlíci směřují, se také začínají objevovat nemoci, které se tam dříve nevyskytovaly, nebo byly považovány za vymizelé, vyléčené.
K tomu všemu se však musí přičíst to největší riziko, riziko bezpečnosti. Už dávno sami bojovníci Islámského státu konstatovali, že mezi imigranty mají své zástupce. To ostatně potvrdil i Europol, který jasně a důrazně varuje před extremisty, kteří mají evropské pasy a volně se pohybují mezi členskými státy. Na seznamu má nyní Europol kolem 6 tisíc lidí, kteří mohou být napojeni na radikální skupiny včetně Islámského státu. U 1500 lidí ze seznamu se toto podezření již potvrdilo.
Naše vláda ale tento problém fatálně podceňuje. Všude po Evropě se přijímá protiteroristická legislativa. Svět se mění a zákony se musí měnit s ním. K dispozici máme například analýzy od docenta Gřivny z Katedry trestního práva Univerzity Karlovy, který popisuje mezery v české legislativě. Nyní právě předkládáme zákaz vojenské služby u Islámského státu. Dnešní paragrafy totiž zakazují službu v armádách cizích států. Protože Islámský stát ale není mezinárodně uznávaným státem, chceme docílit takové úpravy, která by se na Islámský stát vždy vztahovala.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV