Dolínek (ČSSD): Teď se začneme obviňovat, že jsou nějací cyklofašisté a proticyklisté, toho jsem se bál

14.04.2021 12:46

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny dne 14. 4. 2021 k návrhu poslance Petra Dolínka na vydání zákona, kterým se mění zákon o silničním provozu

Dolínek (ČSSD): Teď se začneme obviňovat, že jsou nějací cyklofašisté a proticyklisté, toho jsem se bál
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

Děkuji. Já jsem se přesně bál, že to sklouzne do této diskuse. Protože teď tady začneme obviňovat, že jsou nějací cyklofašisté a proticyklisté apod. A vlastně úplně to odejde od věcné podstaty. A já bych chtěl na pana objednopředřečníka zareagovat prostřednictvím pana předsedajícího, ono je to trošku zavádějící. Já paní Ožanové rozumím, ale to, co ona říká, není úplně pravda. Respektive ne, že to, co říká, není pravda, ale to, jak to potom je interpretováno. Chápu to, co říká, ale ta interpretace, zevšeobecnění není namístě. Já tam dávám pouze úpravu a zopakuji, co jsem řekl minule, která platí ve státech jako je Španělsko, Francie, Německo a další. To není novinka, kterou bychom si tady vymysleli na koleně. Je to klasická právní úprava fungující v jiných státech Evropské unie plus v některých státech ve Spojených státech, ale tam bych to moc nepřirovnával - oni mají trošku jiný systém dopravy a jak to tam funguje. Ale je to klasická záležitost.

Jak jsem tady říkal, policie v těchto státech nemá specifické technické prostředky, vyplývá to ze zpráv, které mi dalo Policejní prezídium prostřednictvím pana ředitele dopravní policie, a přesto jsou schopni toto vymáhat. A k jedné věci, co se týká těch pruhů, zmiňovaná Evropská třída v Praze a podobně, ale tady se ukazuje i neznalost u řidičů. Ten pruh není zeď, to není ten oranžový pruh. To je jenom vyznačený pruh pro cyklistu, kam může motorista normálně vjet automobilem. To není něco, co je specificky pro cyklisty. To je vyznačeno proto, že když tam cyklista jede, tak má v danou chvíli přednost v tom svém pruhu. Ale normální motorista tam běžně může autem jet, když se tam cyklista nevyskytuje. To je první věc.

Druhá věc a to už je (nesrozumitelné) paní Ožanová ze zkušenosti z Ostravy a odjinud, nepovolí dopravní policie žádné značení pro cyklisty na komunikacích tam, kde by to neodpovídalo normám. Nemůže si svévolně žádná municipalita namalovat pruh jenom proto, že ho chce. Všechno podléhá zde poměrně složitému schvalování.

Ale pojďme od toho. Prostě je to opravdu gesto pro to, aby se každý cítil bezpečně. A jak jsem již říkal, počet cyklistů se zvyšuje v České republice.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolaja (Piráti): Konec opožděných plateb, nová směrnice pomůže hlavně malým a středním podnikům

12:12 Kolaja (Piráti): Konec opožděných plateb, nová směrnice pomůže hlavně malým a středním podnikům

Konec problémům s opožděnými platbami. To si europoslanci slibují od nové směrnice, kterou schválili…