Feranec (ANO): Návrh říká, že bude bezbřehá tolerance alkoholu

05.12.2018 15:31

Projev na 24. schůzi Poslanecké sněmovny 5. prosince 2018 ke změně vládního návrhu zákona o vnitrozemské plavbě.

Feranec (ANO): Návrh říká, že bude bezbřehá tolerance alkoholu
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, dobrý den. Já jenom krátce k tomuto zákonu. Jak víme, proběhla velká diskuse v rámci prvního čtení. Podle předkladatelů je tento návrh o tom, aby ti vodáci si mohli dát to pivo, když nastoupí do té lodě. A všichni jsme jezdili na vodě, všichni jsme si dávali pivo, že, přece? Podle mě je ale ten zákon o něčem jiném. Je o tom, jestli prolomíme tu nulovou toleranci požívání alkoholu v dopravě. Jestli to prolomíme. Je to skutečně o tom. A já si myslím, že bychom to skutečně dělat neměli, protože to je první krok. Další budou cyklisté, potom přijdou řidiči osobních aut atd. Takže myslím si, že skutečně je to o prolomení nulové tolerance.

Ten návrh je i technicky špatně, protože on říká - malé plavidlo bez strojního pohonu. Vycházíme z toho, že malé plavidlo jede pomalu, ale to je i windsurfing. I windsurfing je plavidlo bez strojního pohonu. To vůbec nejezdí pomalu. Vůbec.

Takže za mě, jenom se zaměřím na ty tři pozměňovací návrhy. Mluví o tom, že není přestupkem, pokud ten vodák nadýchá do jednoho promile. To je podstata toho návrhu. A já jenom říkám, že to je prolomení nulové tolerance. Nejsem ani zdaleka abstinent, ale vždycky budu pro zachování nulové tolerance.

Návrh pod písmenem C, který vypouští jakoukoli hranici, je ještě horší. Ten říká, že bude bezbřehá tolerance alkoholu. Každý, kdo se alespoň dopotácí do toho plavidla, doplazí nějakým způsobem, ať má 6 - 7, to už je smrtelné, nedopustí se přestupku. Takže to C je ještě horší.

A návrh pod písmenem B, který navrhuje vypuštění určitého úseku toku Berounky ze seznamu významných vodních toků, byl nepochybně bohulibý úmysl, aby se tam nedaly stavět nedej Bůh jezy nebo něco podobného, vodní díla. Jenomže ve skutečnosti znamená to, že tam stát nemůže přispět na stavbu jakéhokoli díla, vodohospodářského, energetického, protipovodňového, protože zákon o SFDI neumožňuje financování opatření z prostředků státu, pokud to není významný vodní tok.

My jsme se o tom bavili i na klubu poslanců a myslím, že tam ten názor podporujeme, názor Ministerstva dopravy, že skutečně bychom neměli prolamovat nulovou toleranci. Děkuji.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Síkela: Nejlepším zákonem roku 2023 pro byznys je novela, která zavádí sdílení elektřiny

16:21 Ministr Síkela: Nejlepším zákonem roku 2023 pro byznys je novela, která zavádí sdílení elektřiny

Novela energetického zákona LEX OZE II z dílny Ministerstva průmyslu obchodu (MPO), která zavádí sdí…