Filip (KSČM): Dokončení dálnice D3 je pro nás priorita

27.06.2013 17:49 | Zprávy

Dálnice D3 patří k důležitým dopravním stavbám v České republice, mimo jiné i pro svůj přesah do evropské dopravní infrastruktury, neboť je součástí panevropské komunikace E 55. V budoucnu by měla D3 na území České republiky spojovat Prahu, Tábor, České Budějovice a hranice s Rakouskem.

Filip (KSČM): Dokončení dálnice D3 je pro nás priorita
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vojtěch Filip

Zatím vede z pomezí Středočeského a Jihočeského kraje do Tábora a od zítřka i do Veselí nad Lužnicí. Právě dnes byl slavnostně předán do provozu pětadvacetikilometrový úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí.

Do původního časového harmonogramu zasáhly letošní povodně a tak si spuštění provozu prošlo složitou peripetií. Celkově nabraly práce na stavbě několikaleté zpoždění. Už v roce 1997 totiž projekt vypadnul ze seznamu dopravních priorit ministerstva dopravy. Poté vzniklo obecně prospěšné sdružení na podporu dostavby D3, jehož jsem se stal členem.

Představitelé KSČM v Zastupitelstvu Jihočeského kraje a Poslanecké sněmovně toto sdružení dlouhodobě podporovali, a tak se nakonec na jednání Kontrolního výboru Poslanecké sněmovny podařilo prosadit závěr Nejvyššího kontrolního úřadu, na jehož základě došlo k opětovnému zařazení stavby do seznamu prioritních dopravních staveb.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

D3 , Filip , KSČM

autor: KSČM

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

8:14 Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

Ministr Hladík bagatelizuje dopady ETS 2: tržní cena povolenek už se blíží dvojnásobku 45 €/t, soft …