Zapadá sice do konceptu celostátního rozšíření zpoplatněných úseků o 900 km silnic, ale informovaný občan se nedokáže zbavit dojmu, že konkrétní návrh územního vymezení nově zpoplatněných úseků si napsal některý z úředníků ministerstva doslova od stolu při pouhém pohledu na mapu. Jinak si nelze vysvětlit, proč má být zpoplatněna zrovna tato silnice a ne jiná, resp. proč zpoplatněných úseků v konkrétních regionech není víc a nebo naopak míň.
Zpoplatňování úseků silnic první třídy pro tranzitní kamionovou dopravu by mělo mít totiž hlubší logiku a smysl, než jen snahu státu vybrat více na mýtném. Pomineme-li skutečnost, že obce a kraje, na jejichž území zpoplatněné úseky leží, nemají z vybraného mýtného prakticky žádný příjem, měl by stát pamatovat právě na občany příslušných regionů a investovat do dopravní infrastruktury ve své působnosti právě zde. Bylo by však chybou očekávat, že se tak stane až poté, co vybere více peněz na mýtném za zpoplatněné úseky. Peníze by se měly projevit naopak apriorně, tzn. než stát příslušné zpoplatnění provede, měl by investovat do oprav a především výstavby liniových staveb na příslušných úsecích v zájmu usnadnění průjezdu tranzitní dopravy a ulevení obcím. Kdokoliv zná silnici I/20, dobře ví, že její stávající stav není pro zpoplatnění z tohoto hlediska absolutně vůbec připraven a těžko se situace změní do tří let. Chybí opravy povrchu i rozšíření vozovky v mnoha místech a především pak obchvaty řady měst a obcí, např. Sedlice, Lnářů či Kasejovic. Jen na okrese Strakonice by bylo radno silnici zcela odklonit z intravilánu města Blatná a vyhnout se některým dalším obcím na trase, např. Hněvkovu či Tchořovicím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV