Hanák (ČSSD): Zhotovitel stavby počítá se spuštěním silničního provozu na novém mostě v Blansku

19.12.2022 17:36

Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje hlásí: Stavbu nového přemostění v Blansku spustíme nejpozději dnes v noci

Hanák (ČSSD): Zhotovitel stavby počítá se spuštěním silničního provozu na novém mostě v Blansku
Foto: ČT
Popisek: Roman Hanák

Práce na novém mostě v Blansku jdou do finále, dnes v noci spustí Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) silniční provoz. Dnes proběhla technická prohlídka před spuštěním silničního provozu. 

Anketa

Odradil vás pořad s Babišem a dětmi od volby lídra ANO?

4%
82%
hlasovalo: 45030 lidí

„Dopolední pochůzka, za účasti stavebního úřadu, zahrnovala prohlídku všech stavebních objektů, včetně dalších kontrol technických parametrů. Poté zhotovitel stavby počítá se spuštěním silničního provozu. Předpokládám, že se tak stane v pozdních odpoledních až nočních hodinách. Toto je nyní v plné kompetenci zhotovitele, každopádně veškerá ranní doprava, i ta autobusová, již bude navedena na novou trasu,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Jakmile bude zahájen silniční provoz, budou zde platit jasná pravidla. Průjezd probíhající stavbou je omezen maximální povolenou rychlostí na 30 km/h  a přechod přes most bude zatím uzavřen pro pěší, a to z důvodu probíhajících dokončovacích prací, jako jsou chodníky a veřejné osvětlení.

Mostní hlavní nosný ocelový oblouk je délky 77,6 m s dvěma estakádními poli před a za, navrženými z předpjatého betonu. Celková délka nosné konstrukce je 158,4 m. Výška mostu nad terénem je 9 m, výška oblouku 12 m. Z důvodu prostorových podmínek je situován ve směrovém i výškovém oblouku. Most začíná na ulici Svitavská na levém břehu řeky Svitavy a klene se přes koryto řeky, železniční koridor a končí v průmyslové zóně na Starém Blansku. „Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm budou muset překonat stoupání, i klesání 8,33 %, což na mostech bývá méně obvyklé,“ řekl Hanák.

Na stávající dopravní síť je novostavba napojena pomocí okružních křižovatek, a to z jedné strany od ulice Svitavské (II/374 ) a z druhé strany od ulice Brněnské (III/37937). Realizace celé stavby započala v červenci loňského roku. Předpokládaná cena akce byla ještě loni v červnu necelých 225 milionů korun bez DPH, během realizace stavby, ale došlo k jejímu navýšení. 

„Přesné číslo budeme znát v řádech několika následujících týdnů. Významnou roli tu hrála cena oceli z okupovaného Mariupolu. Pochopitelně se cena navýší o práce, které projekt nepředpokládal a vyskytly se až během realizace stavby. Šlo zejména o nestabilní podloží a zajištění statiky,“ uzavřel Hanák.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Situace kolem svobody slova je obzvlášť komplikovaná

14:04 Mašek (ANO): Situace kolem svobody slova je obzvlášť komplikovaná

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k svobodě slova v Evropské unii