Hejtman Červíček: Dopravní situaci v okolí průmyslové zóny řešíme komplexně

02.12.2021 14:33 | Tisková zpráva

Nový obchvat Domašína se slavnostně otevřel motoristům. Přeložka silnice II/321 na území obce Černíkovice na Rychnovsku odvádí dopravu z její místní částí Domašín mimo zastavěné území. Stavební práce na dvoukilometrovém obchvatu vyšly na 116 milionů korun včetně DPH.

Hejtman Červíček:  Dopravní situaci v okolí průmyslové zóny řešíme komplexně
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

„Tato stavba je významná z hlediska dopravního napojení průmyslové zóny Solnice-Kvasiny zejména ve směru na Hradec Králové a Prahu. Jedná se o první akci financovanou z prostředků SFDI v rámci usnesení vlády. Provoz mezi Solnicí a Častolovicemi bude plynulejší a bezpečnější pro všechny motoristy, ale především se velmi uleví místním občanům, které zatěžovala nadměrná kamionová doprava. Dopravní situaci v okolí průmyslové zóny řešíme komplexně pomocí celé řady obchvatů, jejichž výstavbu připravujeme,“ říká hejtman Martin Červíček.

Přeložka u Domašína je dlouhá dva kilometry a vyšla na více jak 116 milionů korun. V rámci stavby došlo k přeložkám inženýrských sítí, konkrétně přeložce plynovodu a vodovodu, výstavbě zemního tělesa včetně odvodňovacích příkopů, realizaci konstrukčních vrstev vozovky a následné pokládce asfaltobetonových směsí.

„Nová část komunikace II/321 se na svém začátku a konci plynule napojuje na stávající silnici II/321, která se tak směrem do obce uzavřela. Domašín je připojen na silnici II/321 v místech kruhové křižovatky, která je součástí nového obchvatu,“ doplňuje náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za oblast inovací, investic a informačních technologií.

Silnice bude velmi zatížená, především nákladní dopravou do Kvasin, kde se nachází závod Škoda Auto. „Nová komunikace byla s ohledem na její plánované zatížení navržena. V rámci výstavby byly například použity modifikované asfalty pro vytvoření větší únosnosti krytu vozovky. Konstrukční vrstvy vozovky komunikace vč. asfaltových vrstev byly pokládány pomocí 3D nivelace. Jde o moderní a momentálně nejpřesnější metodu pokládky vrstev vozovky, která se zatím používá například při výstavbě dálnic,“ popisuje Iveta Štočková, tisková mluvčí zhotovitele stavby EUROVIA CS.

Anketa

Necháte/nechali byste očkovat své malé dítě proti covidu-19?

12%
84%
hlasovalo: 42813 lidí

Zajímavostí samotného obchvatu je řešení jeho odvodnění. Dešťová voda z celého obchvatu je pomocí odvodňovacích příkopů svedena do nově vybudovaných retenčních nádrží, ze kterých v případě nutnosti odtéká do Třebešovského potoka. Ještě před svedením dešťových vod do retenčních nádrží jsou v odvodňovacích příkopech vystavěny lapače splavenin s možností osazení norné stěny, pomocí níž je možné v případě ekologické havárie zachytit například ropné látky dříve, než vtečou do Třebešovského potoka.

Před zahájením stavebních prací se uskutečnil rozsáhlý archeologický průzkum, který přinesl nález studny, dvou domů a několika hliníků z pozdní doby kamenné. Dalším významným objevem je první naleziště osídlení ze starší doby bronzové v Podorlickém regionu.

Práce probíhaly od listopadu 2019. V současnosti již mohou novou komunikaci využívat řidiči. Do konce roku 2021 budou probíhat ještě drobné dokončovací práce, ty již ale provoz neomezí.

Přípravu, administraci a realizaci této akce zajišťuje oddělení průmyslových zón Centra investic, rozvoje a inovací (CIRI).

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Soukromníci: Ministr Síkela dělá první velkou chybu

22:09 Soukromníci: Ministr Síkela dělá první velkou chybu

Komentář na facebookovém profilu ke kompenzacím za předvánoční lockdown