Zastupitelstvo zároveň rozhodlo o námitkách uplatněných proti Návrhu Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje (ZÚR JMK), který připravil Krajský úřad Jihomoravského kraje a ověřilo soulad Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje s Politikou územního rozvoje ČR, se stanovisky dotčených orgánů a stanoviskem Ministerstva pro místní rozvoj. K Návrhu ZÚR JMK zajistil Krajský úřad JMK zpracování vyhodnocení vlivů ZÚR JMK na udržitelný rozvoj území, jehož součástí je Vyhodnocení vlivů ZÚR JMK na životní prostředí (dokumentace SEA) a Vyhodnocení vlivů ZÚR JMK na území Natura 2000.
Vydání ZÚR JMK bude oznámeno veřejnou vyhláškou podle § 173 odst. 1 správního řádu. ZÚR JMK nabydou účinnosti patnáctým dnem po dni vyvěšení veřejné vyhlášky na úřední desce Krajského úřadu JMK.
„Jižní Morava má za sebou velmi významný den. Zastupitelstvo Jihomoravského kraje velkou průřezovou podporou (56 – 3 – 1) vyjádřilo souhlas s vydáním nových Zásad územního rozvoje kraje. Jde o završení procesu, který trval déle než tři roky a já jsem rád, že jižní Morava má nové zásady. Počítáme s tím, že nebude spokojených 100 % obcí, 100 % občanů či různých občanských a ekologických aktivistů, ale takový je život. My jsme chtěli umožnit rozvoj drtivé většiny území, nečekat další rok nebo dva, jestli se podaří nebo ne najít shodu například s aktuálním vedením statutárního města Brna. Jsem rád, že dnešní vydání ZÚR JMK otevírá prostor k významným dopravním stavbám – dostavbě dálnice na Vídeň, obchvatům velkých měst, jako jsou Znojmo, Břeclav, pokračování prací na silnici D55, tedy na spojnici Břeclavi, Hodonína a Zlínského kraje. Dává prostor na zlepšení silničního spojení Znojma s Brnem. My bychom rádi, aby se tato významná severní spojnice začala připravovat, aby se etapizovala od severní hranice směrem ke statutárnímu městu Brnu,“ řekl hejtman Michal Hašek.
Jak doplnil, zastupitelstvo kraje dnes také přijalo dvě doprovodná usnesení. „Na můj návrh zastupitelstvo vyzvalo ministerstvo dopravy ke zrychlení přípravných a realizačních prací významné dopravní infrastruktury v kraji – jde o všechny páteřní silnice, ale také železniční infrastrukturu, například včetně Železničního uzlu Brno. Na návrh klubu ODS prošlo opět většinou usnesení, které říká, že v případě rezervy pro případnou vodní nádrž v Čučicích na Brněnsku by se měly hledat jiná řešení, která umožní řešit otázku globálního sucha, ale nikoliv výstavbou velké přehrady,“ dodal hejtman Hašek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Hašek , hejtman , kraj Jihomoravský , ZÚR
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Ukrajině.
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100