Hejtman Šimek: Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce

16.12.2018 12:58

Jihomoravský kraj se po osmi letech rozhodl modernizovat své logo a vizuální identitu. Na základě výběrového řízení byl vybrán návrh založený na jednoduchosti, minimalismu a nadčasovosti, který má své základy v moravské tradiční tvorbě. Vychází tedy z tradičních barev a tvarů moravské keramiky, krojů i architektury.

Hejtman Šimek: Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce
Foto: archiv hejtmana
Popisek: hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek (BPP, zvolen za hnutí ANO)

Veřejná zakázka byla vyhlášena 15. května 2018, a to konkrétně na vytvoření nové značky Jihomoravského kraje, destinační značky Jižní Morava a jejich vizuálních stylů. Komise složená ze zástupců kraje i z řad odborníků vybírala ze šesti návrhů čtyř agentur a jako nejzdařilejší ohodnotila návrh agentury DORLAND.

Ta na základě požadavků zadavatele vytvořila dvě loga a dva vizuální styly včetně manuálů (Jihomoravský kraj a Jižní Morava) a bude se v následujících měsících na základě rámcové smlouvy podílet na jejich využití v konkrétních kampaních. (logo+logomanuál pro Jihomoravský kraj 550 tisíc Kč; logo+logomanuál destinační značky Jižní Morava 470 tisíc Kč; rámcová smlouva na grafické práce, návrhy a tvorbu marketingových kampaní na představení nového loga Jihomoravského kraje 880 tisíc Kč, ceny jsou bez DPH).

„Rozhodli jsme se pro změnu na základě hodnocení nezávislého názoru odborníků, kteří doporučili modernější pojetí komunikace včetně loga kraje. Jsem spokojený a věřím, že se nám prostřednictvím tohoto moderního vizuálního stylu podaří prezentovat, co kraj dělá, jaké jsou jeho priority a zejména, že dojde k jednotné komunikaci kraje jako správního celku i kraje jako destinační značky. Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Nové logo JMK:

  • základem logotypu je čistá TYPOGRAFIE, která prolíná historii se současností i budoucností – dá se říct, že logotyp je NADČASOVÝ
  • m – typografie, slovo, písmeno, sdělení obraz (písmo je nejsilnější prvek)
  • typografie – logotyp a celá Jižní Morava si zaslouží zajímavý font, font slavného designéra, který pracuje nejen pro studio Najbrt
  • m – propojení minulosti, současnosti a budoucnosti – 3 dříky písmene spojené do jediného
  • m – společná cesta, která expanduje – otevřenost novým příležitostem
  • zahrnuje v sobě: unikátnost, modernost, tradice, myšlenku, jedinečnost, nekonečnost (v možnostech), jemnost, hravost, variabilita, soudržnost protaženost linek písmene m směrem naznačuje 2 věci: 1. jih = Jihomoravský kraj, Jižní Morava, 2. návrat ke kořenům
  • m – slova začínající na písmeno m – modrotisk, myšlenka, muzea, možnosti, malebnost, milovat, magický, mezinárodní, mamut, mapa, Morava – řeka, mohyla, Mikulov, Macocha, Moravský kras, modré sklepy

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mračková Vildumetzová (ANO): Ministr Rakušan stále obhajuje neobhajitelné

19:05 Mračková Vildumetzová (ANO): Ministr Rakušan stále obhajuje neobhajitelné

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Migračnímu paktu