"Česká legislativa se silniční vegetací přitom přímo počítá, kácet se má pouze v případech kdy ohrožuje bezpečnost provozu. Kdyby se ale stromy u cest kácely jenom na základě dendrologických posudků, logicky by za ně měly být vysázeny nové. Zdravý za nemocný. Jenže to se tak neděje. Za péči o zeleň nechtějí kraje platit, už odborné posudky jsou podle nich zbytečné a drahé. Přitom za stromy, které se u cest kácí, by jiní byli šťastní," nastínil postup Petr Hladík, místopředseda KDU-ČSL pro životní prostředí.
Nijak neznevažujeme riziko, které strom jako pevná překážka při případném nárazu představuje. Nicméně vždy je tam primárně faktor řidiče a jeho odpovědnosti. Dopravní experti umí vyhodnotit nebezpečné úseky, především pak zatáčky a zde být stromy nemají. Pokácet stromy je lehké a levné řešení, v době extrémního sucha a nedostatku vody v krajině bychom se k němu neměli uchylovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

20:16 Turková (PRO): Brutálně ho zbili při odvodu. Na následky zemřel. To je Ukrajina
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Ukrajině.
- 18:12 Senátor Hraba: Na profil mi chodí různé existence neschopné normální slušné diskuze
- 16:14 Ministr Ženíšek: Kandiduju, aby nám po volbách nediktovala Moskva
- 14:12 Zálom (Svobodní): Niedermayer je prostě darebák
- 12:17 Nerudová (STAN): Místo štěkání volím raději práci
- 10:17 Langšádlová (TOP 09): Rusko zůstává největší hrozbou pro evropskou bezpečnost