Hudec (SZ): Kraje se nedokáží domluvit, vlaků na Jedlovou hodně ubude

01.10.2016 16:45

Tolik vlaků jako na fotografii už asi na nádraží v Jedlové nepotkáme. Návrh jízdního řádu Českých drah na období 2016 – 2017 řadu spojů do téhle stanice ruší. Čtyři, které dosud jezdí ve směru od Bakova až na Jedlovou, budou končit už ve Svoru, pět dalších, které vyjíždějí z Jedlové, bude začínat také ve Svoru.

Hudec (SZ): Kraje se nedokáží domluvit, vlaků na Jedlovou hodně ubude
Foto: Archiv MH
Popisek: Miroslav Hudec

Ing. Blažek, jednatel společnosti KORID, která má v Libereckém kraji na starosti organizaci veřejné dopravy, to vysvětluje sporem s Ústeckým krajem. Ten prý bez dohody s Libereckým naplánoval takové změny ve spojích na trati z Benešova na Jedlovou, že vlakům od České Lípy budou chybět přípoje ve směru na Krásnou Lípu a Rumburk a opačně i z tohoto směru. A protože prý není ekonomické, aby soupravy od České Lípy hodinu či dvě na přípoj na Jedlové čekaly, ani tam nepojedou.

Prakticky jedinou možností, jak se na Jedlovou a dál dostat, budou tedy rychlíky. Jenže rychlíky nestaví na zastávce Nová Huť v Lužických horách, v Chřibské, na zastávce Krásná Lípa Město a jen některé ve Skalici.

Přitom Lužické hory a také České Švýcarsko jsou zázemím denní rekreace a turistiky pro tisíce lidí z Českolipska a Novoborska. Z Rybniště a Krásné Lípy navíc jezdí do Českého Švýcarska sezónní autobusy, k nimž se od příštího roku budou Českolipáci i Novoboráci jen obtížně dostávat – o mimoborských a mimolipských raději nemluvím. Anebo holt budou muset jet osobním autem, což jde absurdně přímo proti oficiální politice podpory bezpečnější a ekologičtější veřejné dopravy.

Ale vlakem se nejezdí jen na výlet, lidé ho používají i k cestám do práce, do škol, za kulturními a sportovními akcemi, na návštěvy, prostě k běžnému cestování. A výhodou železnice je možnost přestupu z vlaku na vlak. Právě proto jsou za normálních okolností spoje vedeny z přestupních uzlů, k nimž patří i Jedlová, odkud se jinak než vlakem ani dostat nedá. Nebo dá, pěšky, třeba za tmy a deště, nebo v zimě závějemi. Ovšem to už jsme ve zcela jiné době než na začátku 21. století.

Opět se ukazuje, jak nešťastné bylo rozhodnutí kohosi rozparcelovat železnici mezi jednotlivé kraje a předpokládat, že ty se přece rozumně mezi sebou domluví, že neudělají nic, co by poškodilo cestující. Klidně udělají, jak patrno na tomhle případu. Co jim je do nějakých cestujících?

Miroslav Hudec

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kovářová (STAN): Politika se nedá dělat od jedné tiskovky k druhé

18:05 Kovářová (STAN): Politika se nedá dělat od jedné tiskovky k druhé

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k neúčasti hnutí ANO na jednání o důchodové reformě n…