Nákladové nádraží Žižkov vyhlásil Národní památkový ústav v dubnu 2013 národní památkou. To v konečném důsledku znamená, že se určitě nebude bourat. Jeho rekonstrukce se navíc značně prodraží. Podle odhadů by celková oprava měla stát 2 miliardy. Kdo to ale zaplatí? To nikdo neví. Předpokládám, že pan Sekyra to jen tak z dobré vůle a v rámci charity neudělá. Proč taky… Je to podnikatel a ten nemá za primární cíl zvelebovat kulturní památku, ale přinášet firmě zisk.
Nákladové nádraží a část pozemků okolo něj nyní vlastní akciová společnost České dráhy (ČD). Ta založila společný podnik s developerem Sekyra group pod názvem Žižkov station development (ŽSD), kde ČD vlastní 51% a Sekyra group 49%. Nicméně záměr vystavět na tomto území bytový a administrativní komplex je dnes v nedohlednu. V územním plánu hlavního města Prahy jsou pozemky stále určeny pro železniční dopravu a i kdyby došlo k jeho změně, bude možno zastavět jen minimum pozemků a zbytek až bude dokončen dopravní okruh Prahy.
Kdybychom uvažovali, že na území bude park, jak to chtějí Zelení, muselo by město pozemky od všech vlastníků vykoupit. A to by znamenalo obrovskou investici, kterou radnice ani magistrát zaplatit nemůžou. Nemluvě o tom, že společně s pozemky by se musela odkoupit i budova nádraží. Ta by se navíc musela rekonstruovat. A kdo by to zainvestoval? Myšlenka, že Praha koupí pozemky od developera a postaví na místě park, je tedy značně utopistická. Ale pokud by investor vybudoval park, pak město by jistě neodmítlo zabezpečovat jeho provoz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09