Policie odvedla dobrou práci, když tohoto hříšníka 10x až 11x dovedla před správní orgán nebo soud a někdo pravomocně rozhodl. I z toho je vidět, že evidence nechybí. Standadní způsob rozhodování správních orgánů nebo soudu je se spisem, jehož součástí při deliktech v dopravě je vždy výpis z karty řidiče. Problém je někde jinde a oba ministři se dnes vymlouvají na registr, který pro dopravní delikty není třeba.
Policisté se denně setkávají s případy, kdy registrují v databázi řidiče s opakovaným zákazem čnnosti, kterého mají před sebou, zadrží jej, obviní z maření výkonu úředního rozhodnutí, což je dnes přečin s trestní sazbou až 2 roky odnětí svobody a postaví potřetí před soud. Ten místo toho, aby řekl chlapče již 2x jsem ti dal šanci, poprvé to byl peněžitý trest a zákaz činnosti na jeden rok, podruhé jsem vyslovil trest odnětí svobody na jeden rok s podmíněným odkladem na 2 roky a zákaz činnosti jsem prodloužil a ty stále nedodržuješ pravidla hry a jezdíš, proto podmíněný trest měním na nepodmíněný a přidávám dalších 6 měsíců, opět trestá další podmínkou nebo peněžitým trestem.
Chyba není v legislativě. Dnes se mne řada novinářů ptala, zda není na místě zpřísnit zákon, nebo zavést ihned, nejlépe za mnoho miliónů, rejstřík dopravních přestupků. Co by se změnilo, kdybychom místo dvou let odnětí svobody zvýšili hranici na tři roky? Zase by bylo na úvaze soudu, jaký trest vynese.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Stanislav Huml - profil




