Děkuji za slovo. Vážené dámy a pánové, vyjádřím se k poslaneckému návrhu zákona o provozu na pozemních komunikacích, tzv. zákon o silničním provozu, k jeho dodatku.
Řidiči nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3,5 t a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 metrů, je na dálnici zakázána v pracovních dnech od 6 do 22 hodin jízda v levém krajním jízdním pruhu, určeném pro rychle jedoucí vozidla. Vláda na své schůzi dne 11. ledna 2019 projednala a posoudila tento návrh zákona a zaujala k němu neutrální stanovisko.
Navrhovaná úprava je zřejmě reakcí na kalamitní situaci na dálnici D1 z prosince 2018, k níž došlo za vydatného sněžení v průběhu rozsáhlé rekonstrukce. To může vypadat i z data podání návrhu dne 20. 12. 2018, tedy čtyři dny po kolapsu na dálnici D1, tak, že tento návrh byl podán asi proto, aby se do budoucna předešlo takovým situacím, kdy je dálnice v obou pruzích blokována kamiony a situace neumožňuje průjezd vozidel údržby dálnice a integrovaného záchranného systému.
Z projevů ministra Ťoka v té době vyplývalo, že chce prosadit cokoli, jen aby to bylo. Jenže návrh ve skutečnosti tuto situaci vůbec neřeší a naopak dopadne na ty druhy vozidel, které tuto situaci nezapříčinily.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




