Úvahy o zvýšení poplatků za televizi se českým veřejným prostorem táhly minimálně posledních deset let. Lobbisté veřejnoprávních médií si nakonec prosadili nejenom zvýšení, ale i rozšíření koncesionářského poplatku. Nově se z poplatku stává de facto daň z internetu. Nikoho asi nepřekvapí, že se tak stalo za doby tragické vlády Petra Fialy, která tak snad má pocit, že si nakloní redaktory ČRo a ČT před volbami. Přesto je ale možné vyjádřit naději, že si svým krokem vláda v ničem nepomůže, jen zase trochu přikrmí mediálního otesánka.
Veřejnoprávní média hospodaří s násobně vyšším rozpočtem, než státní komerční média. Celkově na poplatcích ročně vyberou téměř 10 miliard korun. Pokud bychom ale srovnali zpravodajství například stanice Prima CNN s Událostmi, jedná se skutečně o nějaký zásadní rozdíl? Jistě, stoupenci České televize namítnout, že její pořady musejí naplňovat přísná kritéria objektivity a nestrannosti. Jenomže to je jenom bláhový argument, možná tak vyčtený někde v učebnici mediální teorie. Ve skutečnosti jsou totiž veřejnoprávní média v oblasti publicistiky a zpravodajství s objektivitou na štíru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo