KSČM Ostrava: Odmítáme experimenty vedení ostravského dopravního podniku nejen s řidiči

25.12.2020 8:39 | Zprávy

Rok 2020 by se dal z hlediska veřejné doprav zajišťované Dopravním podnikem Ostrava označit jako rok nepovedených a nezodpovědných experimentů, které povedou k zhoršení kvality veřejné dopravy.

KSČM Ostrava: Odmítáme experimenty vedení ostravského dopravního podniku nejen s řidiči
Foto: kscm.cz
Popisek: KSČM - logo

Závažným experimentem byl PRODEJ DÍLEN DOPRAVNÍHO PODNIKU (EKOVA), který v budoucnu nepochybně povede ke zvýšení nákladů Dopravního podniku Ostrava na opravy vozidel a ke snahám nadále zvyšovat ceny jízdenek. Krátce před koncem roku pak bylo vedením města schváleno nejen výrazné zdražení krátkodobých jízdenek, ale také ZDRAŽENÍ DLOUHODOBÝCH JÍZDENEK KUPOVANÝCH NA PRODEJNÁCH DPO, které znamená finanční postih téměř poloviny občanů kupujících dlouhodobé jízdenky za to, že nejsou schopni či ochotni kupovat si jízdní doklady přes e-shop. Zde se vedení dopravního podniku i vedení město zcela očividně přiznalo k tomu, že s občany experimentuje, protože je prý chce „naučit“ kupovat přes e-shop.

A aby všemu nebyl konec, zavádí vedení dopravního podniku od počátku roku OPTIMALIZACI AUTOBUSOVÉ A TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SOFTWAROVÝM SYSTÉMEM OPTIBUS, která vyvolává oprávněný odpor řidičů DPO (ten vyústil až ve stávkovou pohotovost řidičů).

KSČM Ostrava odmítla všechny uvedené experimenty a ODMÍTÁ TAKÉ POSLEDNÍ UVEDENÝ EXPERIMENT OPTIMALIZACE PROVOZU AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ.

ŘIDIČI podle nového „optimalizovaného“ systému mají obsluhovat až SEDM LINEK BĚHEM SVÉ SMĚNY tak, aby se minimalizovala stání (čekání) vozidel na konečných zastávkách. Podstata spočívá v tom, že dosud bylo relativně stabilní rozdělení linek mezi řidiče, zatímco nově bude každý řidič nucen obsluhovat daleko větší počet linek, s menšími přestávkami na konečných zastávkách, zato s přejezdy mezi linkami (většinou z konečné stanice jedné linky na konečnou stanici jiné linky). Velmi významným aspektem věci je, že dosud řidiči „své linky“ důkladně znali, znali jejich kritická místa a uměli je „číst“.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Pár dotazů

Není vám trapné teď kritizovat politiku ANO, tedy hnutí s kterým jste ještě nedávno vládli? A opravdu si myslíte, že důchodový systém je nyní a hlavně do budoucna stabilizovaný, a že mzdy rostou dostatečně s ohledem na zvyšující se životní náklady a zvyšování cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zaorálek (SOCDEM): Nevzdávám se. Tahle země a její lidé za to stojí

21:03 Zaorálek (SOCDEM): Nevzdávám se. Tahle země a její lidé za to stojí

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na výsledek parlamentních voleb