Závažným experimentem byl PRODEJ DÍLEN DOPRAVNÍHO PODNIKU (EKOVA), který v budoucnu nepochybně povede ke zvýšení nákladů Dopravního podniku Ostrava na opravy vozidel a ke snahám nadále zvyšovat ceny jízdenek. Krátce před koncem roku pak bylo vedením města schváleno nejen výrazné zdražení krátkodobých jízdenek, ale také ZDRAŽENÍ DLOUHODOBÝCH JÍZDENEK KUPOVANÝCH NA PRODEJNÁCH DPO, které znamená finanční postih téměř poloviny občanů kupujících dlouhodobé jízdenky za to, že nejsou schopni či ochotni kupovat si jízdní doklady přes e-shop. Zde se vedení dopravního podniku i vedení město zcela očividně přiznalo k tomu, že s občany experimentuje, protože je prý chce „naučit“ kupovat přes e-shop.
A aby všemu nebyl konec, zavádí vedení dopravního podniku od počátku roku OPTIMALIZACI AUTOBUSOVÉ A TROLEJBUSOVÉ DOPRAVY SOFTWAROVÝM SYSTÉMEM OPTIBUS, která vyvolává oprávněný odpor řidičů DPO (ten vyústil až ve stávkovou pohotovost řidičů).
KSČM Ostrava odmítla všechny uvedené experimenty a ODMÍTÁ TAKÉ POSLEDNÍ UVEDENÝ EXPERIMENT OPTIMALIZACE PROVOZU AUTOBUSŮ A TROLEJBUSŮ.
ŘIDIČI podle nového „optimalizovaného“ systému mají obsluhovat až SEDM LINEK BĚHEM SVÉ SMĚNY tak, aby se minimalizovala stání (čekání) vozidel na konečných zastávkách. Podstata spočívá v tom, že dosud bylo relativně stabilní rozdělení linek mezi řidiče, zatímco nově bude každý řidič nucen obsluhovat daleko větší počet linek, s menšími přestávkami na konečných zastávkách, zato s přejezdy mezi linkami (většinou z konečné stanice jedné linky na konečnou stanici jiné linky). Velmi významným aspektem věci je, že dosud řidiči „své linky“ důkladně znali, znali jejich kritická místa a uměli je „číst“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV