Nedokončený vnější okruh přivádí auta na Patočkovu, jinou možnost, jak Prahu překonat ze západu na sever, řidiči zkrátka nemají. Nedokončený vnitřní okruh zase způsobuje, že auta
v Holešovicích nemají kam odjíždět, a proto se přeplněné tunely průběžně zavírají, což způsobuje nekonečné kolony aut a jejich škodlivé exhalace na Patočkově ulici, v těsné blízkosti rezidenčního Břevnova.
„Vyzývám pana primátora za všechny obyvatele Prahy 6 - začněte s tím už něco dělat! Rozhýbejte dostavbu okruhu! Tři čtvrtě roku od voleb se nestalo vůbec nic. Držíte kurz? Zatím bohužel pouze kotvíte v přístavu,“ říká Jakub Stárek /ODS/, statutární místostarosta Prahy 6.
Praha 6 přijme v rámci dopravní nouze několik opatření, například zavede světelné závory na hlavních přivaděčích, tedy Karlovarské a Podbabské ulici, které budou preferovat „šestková“ vozidla v tzv. bus-pruzích.
„Abychom ochránili obyvatele Prahy 6, jsme nuceni začít fungovat jako jakýsi ostrov s omezenou propustností. Mnoha lidem tím nepochybně znepříjemníme život, jedná se ale o dokončení klíčových a strategických staveb magistrátu, který už musí začít konat,“ dodává Jiří Lála /ODS/, místostarosta pro dopravu.
„Vlivem nečinnosti pražského magistrátu v posledních letech se z Prahy 6 stalo jedno velké parkoviště. Je ovšem také možné, že si bývalí pražští radní naše úpěnlivé volání po P+R parkovištích špatně vyložili a všechny, kdo hledají, kde zaparkovat, poslali na Patočkovu, Svatovítskou, Jugoslávské partyzány, Miladu Horákovou, ale i na Ořechovku, Hanspaulku a tak dále. Vyhlášení dopravní nouze je tak zcela přirozeným krokem, protože Praha 6 doopravdy v nouzi je. Až se divím kolegům z ODS, že nenavrhli rovnou stav dopravní katastrofy. Pevně věřím, že na MHMP se konečně pohnou ledy a doprava se nejen v Praze 6 začne zlepšovat,“ uzavírá starosta Ondřej Kolář /TOP 09/.
Seznam všech opatření, která Praha 6 pro Hlavním městu Praze požaduje:
Vyvíjet tlak na dokončení Silničního okruhu kolem Prahy
Pokračování přípravy Městského okruhu v navazujících částech (Balabenka)
Okamžité zahájení přípravy realizace Břevnovské radiály v zahloubené variantě
Realizace TT Dědina a Suchdol včetně navazujících P+R a TT Strahov a odbočky Trója - Bohnice - Kobylisy
Vyvíjet tlak na modernizaci železniční trati Praha – letiště – Kladno včetně navazující P+R v Praze i Středočeském kraji
Prověření možnosti prodloužení metra A Nemocnice Motol – Bílá Hora – Dědina – Dlouhá Míle, příp. letiště s finanční participací státu
Realizaci rozšíření Horoměřické včetně napojení na P+R
Řešení návrhu na zavedení emisních zón v Praze, kde celá Praha 6 uvnitř Pražského okruhu bude zahrnuta do nízko-emisní zóny
Realizaci zavedení mýta pro vjezd do Prahy pro mimopražská vozidla
Realizaci obchvatu Vítězného náměstí (Evropská – Svatovítská, KES)
Zadání studie obchvatu Vítězného náměstí (Evropská – Podbaba, KEP)
Revitalizaci Vítězného náměstí
Zavedení expresních autobusových linek používajících městský okruh s preferencí na vjezdech do tunelu
Zavést ZPS na celém území Prahy 6
Dostavba Silničního okruhu kolem Prahy se pro městskou část Praha 6, ale i pro celé území hlavního města, stává existenční otázkou. Praha 6 je chybějící propojkou mezi dálnicemi
D0 (resp. D7) a D8 dennodenně blokována na hranici únosnosti. Dalším krokem je zahloubení Patočkovy do tunelu už od Vypichu až po křižovatku Malovanka, tato možnost však bude realizovatelná až v momentě dokončené severozápadní části okruhu, tedy staveb 518, 519 a 520.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV