Tyto nepodložené spekulace vyvolaly zejména dvě skutečnosti. Jednak rozhodnutí irské nízkonákladové společnosti o zrušení pravidelné linky z Pardubic do Londýna a jednak omezení letecké dopravy v důsledku problému letadel Boeing 737 MAX. Skutečně hrozí zánik civilnímu leteckému provozu v Pardubicích? Nebo se jedná o další mediální „bublinu“, která nemá za cíl nic jiného, než laciné politické body?
Projekt civilního leteckého provozu v Pardubicích je mi od samotného začátku velmi blízký. Koneckonců minulé volební období jsem byl členem dozorčí rady EBA a podílel jsem se tak na chodu společnosti a na některých zásadních rozhodnutích, jako byla například výstavba nového letištního terminálu. Věřím tomu, že naše letiště má ohromný potenciál! A to nejen díky své poloze v srdci České republiky, ale také díky zapojení do budoucího multimodálního Dopravního uzlu Pardubice v oblasti nákladní letecké dopravy.
Investice a následný provoz nového terminálu Jana Kašpara představují skutečně obrovskou finanční částku. Je tak logické, že u takto vysokého objemu závazků jsme nevycházeli z vlastních úsudků, pocitů nebo předpokladů. Toto strategické rozhodnutí vzešlo na základě odborné studie, která jednoznačně prokázala, že letiště má potenciál a ekonomicky se tento projekt vyplatí. Musím se přiznat, že jsem si naivně myslel, že politická reprezentace bude táhnout za jeden provaz a společně tak v našem kraji vytvoříme silné letiště, které se v budoucnu může stát významným partnerem pražského letiště a centrem nákladní dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV