Naprosto zásadní změnou k lepšímu na dané trati je už samotné vybudování dvou kolejí. Díky tomu budou projíždějící vlaky na sobě nezávislé, pro každý směr použijí jednu kolej. Dnešní situace je taková, že protijedoucí vlaky na jednokolejné trati musí v jedné ze zastávek (např. Stéblová nebo Opatovice) zbytečně čekat, než se kolej uvolní. „Trať mezi Pardubicemi a Hradcem využívají každý den tisíce lidí. Je pro mě těžko pochopitelné, že k modernizaci jsme se dopracovali až letos, po desítkách let provozu,“ říká místopředseda Hospodářského výboru a Dozorčí rady SFDI, pardubický poslanec Martin Kolovratník. A jedním dechem dodává: „Samozřejmě mám z modernizace radost a podporuji její rychlé dokončení. Zároveň chci vyvrátit fámy o tom, že toho moc nepřinese. Kromě bezpečného a plynulého provozu v obou směrech na dvou kolejích se tato trať stane učebnicovým příkladem pro ostatní regiony. Moderní vlak dokáže na rychlost 160 km/h zrychlit na cca dvou a půl kilometrech, na stejnou vzdálenost také brzdí. Jednoduchou úvahou tak lze spočítat novou rychlost spojení mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Přímé vlaky v ranní a odpolední špičce nás bez problémů převezou za deset až dvanáct minut!“ Pokud vše dobře půjde, dočkáme se toho už za rok - na Vánoce 2015!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ANO