Kolovratník (ANO): Sen, který bude za rok na dosah

11.12.2014 10:12

V Hradeckém deníku vyšlo koncem listopadu krátké zamyšlení na téma zdvoukolejnění železniční tratě Pardubice – Hradec Králové. Autor si povzdechl, že traťová rychlost 160 km/h bude vlastně zbytečná a na tak krátkém úseku nic nepřinese. Jedná se o naprosto mylný a zavádějící názor, který lze snadno vyvrátit.

Kolovratník (ANO): Sen, který bude za rok na dosah
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Naprosto zásadní změnou k lepšímu na dané trati je už samotné vybudování dvou kolejí. Díky tomu budou projíždějící vlaky na sobě nezávislé, pro každý směr použijí jednu kolej. Dnešní situace je taková, že protijedoucí vlaky na jednokolejné trati musí v jedné ze zastávek (např. Stéblová nebo Opatovice) zbytečně čekat, než se kolej uvolní. „Trať mezi Pardubicemi a Hradcem využívají každý den tisíce lidí. Je pro mě těžko pochopitelné, že k modernizaci jsme se dopracovali až letos, po desítkách let provozu,“ říká místopředseda Hospodářského výboru a Dozorčí rady SFDI, pardubický poslanec Martin Kolovratník. A jedním dechem dodává: „Samozřejmě mám z modernizace radost a podporuji její rychlé dokončení. Zároveň chci vyvrátit fámy o tom, že toho moc nepřinese. Kromě bezpečného a plynulého provozu v obou směrech na dvou kolejích se tato trať stane učebnicovým příkladem pro ostatní regiony. Moderní vlak dokáže na rychlost 160 km/h zrychlit na cca dvou a půl kilometrech, na stejnou vzdálenost také brzdí. Jednoduchou úvahou tak lze spočítat novou rychlost spojení mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Přímé vlaky v ranní a odpolední špičce nás bez problémů převezou za deset až dvanáct minut!“ Pokud vše dobře půjde, dočkáme se toho už za rok - na Vánoce 2015!

Z výše uvedené citace je jasné, že nová trať z Pardubic do Hradce přinese bez nadsázky revoluci v dopravním spojení mezi východočeskými krajskými městy. V běžném provozu se všemi zastávkami bude cesta trvat něco přes dvacet minut, ovšem ve špičce se lidé dočkají rychlých spojů do deseti minut. Pokud České dráhy připraví pečlivě jízdní řád, mohou tyto vlaky vypravit v takzvaném taktu – řekněme každou půlhodinu nebo dvacet minut. Pardubický poslanec Kolovratník působí i ve Státním fondu dopravní infrastruktury a z této pozice garantuje zajištění dostatku financí na stavbu. Připomeňme, že uvedená trať dále navazuje na modernizaci úseku do Chrudimi a že příměstská veřejná doprava je mnohem levnější než osobní automobilová. Už za necelý rok historicky zlepšíme spojení mezi Pardubicemi a Hradcem a věřme, že podobných ambiciózních projektů bude v naší republice čím dál tím víc.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ANO

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

20:03 Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny…