Koros (KSČM): Degradace našeho školství

09.08.2021 4:31 | Komentář

Koalice Spolu představila volební program, ve kterém je zmíněno, že se budou snažit prosadit konec biflování ve školách. Zajímalo by mě, kteří učitelé za tuto koalici mohou kandidovat, protože i laik ví, že zapamatování si je základním pilířem učení.

Koros (KSČM): Degradace našeho školství
Foto: Facebook
Popisek: Jan Koros

Pokud se člověk nenabifluje slovíčka, cizím jazykem mluvit nebude. Stejně tak pokud si člověk nezapamatuje data a roky, historii soudit taky moci nebude. Tento nesmyslný plán jen další nedílnou součástí snižování úrovně našeho školství?

Tato degradace přišla hned v devadesátých letech, kdy se začaly měnit vzdělávací dokumenty. Zrušením osnov došlo k obrovské liberalizaci, která zapříčinila, že na každé škole jsou jiné vzdělávací plány, které žákům, kteří přestupují na jinou školu, znemožní kvalitní vzdělání. Školní vzdělávací programy, které v současné době fungují, v sobě nesou malý náznak obsahu a spíše se orientují na dovednosti, se kterými by si žák měl do života vystačit.

Zkrátka, postupuje trend, že je moderní si informace vyhledávat, než se je naučit. Samozřejmě, že žák by měl mít určité dovednosti a přehled, kde by další informace našel, ale stavět výuku na konci biflování je nesmysl nebo zlý úmysl, který by budoucím generacím bránil přemýšlet.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

JUDr. Daniela Kovářová byl položen dotaz

Myslíte, že nejdiskriminovanější skupinou jsou senioři?

Určitě jejich pozice není dobrá, ale jsou na tom hůře, než matky s dětmi, obzvláště pokud jde o samoživitelky? V jejich případě se i s ohledem na rodinu a na podmínky, které si zaměstnavatelé kladou dost diskriminováni, navíc senioři (důchodci) mají aspoň většinou dobré důchody, ať mi nikdo netvrdí,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: