Význam elektronického obchodu nabývá rok od roku na svém významu. Podle českého europoslance Edvarda Kožušníka dosahuje elektronický obchod v EU jen v rozsahu B2C objemu 250 mld. EUR a celoevropsky vykazuje až desetiprocentní každoroční nárůst. „Meziroční nárůst přeshraničního elektronického obchodu se však zdaleka nepřibližuje míře růstu vnitrostátního elektronického obchodu,“ zdůraznil ekonomický význam projednávané tématiky Kožušník. Podle jeho španělského kolegy Arias Echeverría představují problémy související s doručováním, jako jsou například neočekávaně vysoké náklady na doručení nebo dlouhé doručovací lhůty, důvod pro nedokončení až 70 % on-line nákupních transakcí.
Podle europoslance Kožušníka má evropský trh přeshraničního elektronického obchodu v případě odstranění hlavní překážky v doručování a zjednodušení procesu reklamace a vrácení koupeného zboží potenciál až čtyřnásobného růstu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Edvard Kožušník