Tak bohužel je to přesně tak, jak se dalo čekat. Ta "super" strategie SEMAFOR DO KAŽDÉ RODINY bude u nás v Budějovicích pokračovat. Jasně. Jak jinak.
V naší kampani jsme říkali, že už nechceme ANI JEDEN zbytečný semafor a že se strategie řízení dopravy ve městě musí změnit. A také, že nebudeme součástí koalice, ve které bychom nemohli plnit to, co jsme vám slíbili a nevyměníme program za placená křesla.
O semaforech jsem mluvil proto, že plynulost dopravy je bohužel opomíjeným, a přitom velmi důležitým faktorem jak bezpečnosti, tak ekologie dopravy hlavně ve městech. Zvýšení plynulosti dopravy, neboli zamezení neustálého zastavování a startování na každé křižovatce, na každém dalším semaforu je totiž opatření, které vede ke snížení emisí NOx a koncentraci jemných prachových částic. Už v roce 2013 Technickou univerzitou v Mnichově provedená studie prokázala, že plynulejší doprava představuje okamžitý efekt – snížení emisí NOx až o třetinu.
Další faktor, který si bohužel spousta politiků “dopravních odborníků” neuvědomuje je, co všechno přináší nesmyslné umisťování retardérů. Studie prováděné ve Velké Británii prokazují, že v místech, kde jsou umístěny retardéry za sebou je spotřeba paliva vyšší až o 47 % a bohužel měření CO2 a NOx v těchto místech jednoznačně prokazují nárůst škodlivých látek. Nadbytečné umisťování retardérů pod záminkou “je to pro vaše dobro”, tak nepřináší zdaleka jen dobro, protože lidé žijící v těchto lokalitách a chodci jsou dlouhodobě vystaveni mnohem většímu znečištění ovzduší. Jen ve Velké Británii umírá předčasně na nemoci spojené se zvýšeným znečištěním ovzduší 25 tisíc lidí ročně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV