Kupka (ODS): Ve Středočeském kraji chceme konečně silnice, ne tankodromy

09.09.2016 17:07 | Zprávy
autor: PV

Úroveň silnic a dopravy vůbec ve Středočeském kraji patří mezi vůbec nejhorší v republice, a to dlouhodobě. Není žádným tajemstvím, že silnice a mosty v našem kraji jsou v dezolátním stavu, přičemž desítky mostů jsou dokonce ve stavu kritickém. Navzdory prázdným politickým slibům s tím vláda ČSSD a KSČM za posledních osm let nedokázala udělat vůbec nic. Ba naopak: Vlastní investice do dopravní infrastruktury trvale klesají a hejtman Miloš Petera opakovaně ukazuje svoji neschopnost. Problémy neřeší, a když už o nějakém řešení mluví, je to většinou pět minut po dvanácté.

Kupka (ODS): Ve Středočeském kraji chceme konečně silnice, ne tankodromy
Foto: Archiv Martina Kupky
Popisek: Starosta Líbeznic a bývalý mluvčí ODS Martin Kupka

Namísto toho, aby vedení kraje pod vládou sociálních demokratů a komunistů situaci řešilo, neustále snižovalo rozpočtové prostředky, které kraj na rozvoj dopravní infrastruktury vydává. Silnice a mosty se neopravují, a když, tak naprosto nesystematicky a nahodile. Podobný stav bohužel přetrvává i v případě obchvatů měst a obcí.

S dopravou ve Středočeském kraji bezprostředně souvisí i dostavba Pražského okruhu a dálnic D3, D4 a D6. Kraj naprosto selhal ve své roli a nevyjednal s ministry dopravy dostavbu těchto naprosto klíčových dopravních uzlů v co nejrychlejším čase.

Středočechů se citelně dotýká i absence P+R parkovišť v okrajích částech Prahy. Situace kolem parkování v Praze se navíc ještě zhoršila zavedením „modrých zón“ v městských částech Praha 5 a Praha 6. Další kolaps lze očekávat se zavedením těchto rezidentních zón v Praze 8 od října letošního roku. Je třeba připomenout, že o zavedení těchto zón se hovoří minimálně od roku 2006. Hejtman Petera proto dnes nemůže tvrdit, že se kraj pod vedením sociálních demokratů nemohl připravit.

ODS chce tuto situaci řešit a plánuje v případě účasti v příští krajské vláda navýšit finanční prostředky pro opravu silnic, mostů a výstavbu obchvatů na více než 1,5 miliardy korun ročně. To je částka, která se alespoň vyrovná objemu prostředků, které kraj investoval do podobných projektů v době, kdy ve Středočeském kraji vládla Občanská demokratická strana.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Zuzana Majerová byl položen dotaz

Co by EU měla z toho, kdyby nás zatáhla do války?

Vy tvrdíte, že se o to pokouší. Proč by to dělala? A k té mírové iniciativě Trupma. Podle vás je jeho návrh vůči Ukrajině spravedlivý? Nezohledňuje jen zájmy USA a Ruska?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vondráček (Svobodní): Úřední budovy mají zůstat neutrální a formální

8:05 Vondráček (Svobodní): Úřední budovy mají zůstat neutrální a formální

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k sundání ukrajinské vlajky z budovy Ministerstva vni…