Namísto toho, aby vedení kraje pod vládou sociálních demokratů a komunistů situaci řešilo, neustále snižovalo rozpočtové prostředky, které kraj na rozvoj dopravní infrastruktury vydává. Silnice a mosty se neopravují, a když, tak naprosto nesystematicky a nahodile. Podobný stav bohužel přetrvává i v případě obchvatů měst a obcí.
S dopravou ve Středočeském kraji bezprostředně souvisí i dostavba Pražského okruhu a dálnic D3, D4 a D6. Kraj naprosto selhal ve své roli a nevyjednal s ministry dopravy dostavbu těchto naprosto klíčových dopravních uzlů v co nejrychlejším čase.
Středočechů se citelně dotýká i absence P+R parkovišť v okrajích částech Prahy. Situace kolem parkování v Praze se navíc ještě zhoršila zavedením „modrých zón“ v městských částech Praha 5 a Praha 6. Další kolaps lze očekávat se zavedením těchto rezidentních zón v Praze 8 od října letošního roku. Je třeba připomenout, že o zavedení těchto zón se hovoří minimálně od roku 2006. Hejtman Petera proto dnes nemůže tvrdit, že se kraj pod vedením sociálních demokratů nemohl připravit.
ODS chce tuto situaci řešit a plánuje v případě účasti v příští krajské vláda navýšit finanční prostředky pro opravu silnic, mostů a výstavbu obchvatů na více než 1,5 miliardy korun ročně. To je částka, která se alespoň vyrovná objemu prostředků, které kraj investoval do podobných projektů v době, kdy ve Středočeském kraji vládla Občanská demokratická strana.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV