Lachnit (ANO): Víme toho dost?

01.09.2022 9:15 | Zprávy

Každé ráno usedám k počítači, projdu stránky hlavních deníků, podívám se, co je nového v zahraničí. Otevřu facebook, twitter, linkendl, pinterest...

Lachnit (ANO): Víme toho dost?
Foto: Praha 5
Popisek: Radní MČ Praha 5 JUDr. Petr Lachnit

Všude informace, někdy podobné, nebo podobnější, ale každou chvíli nové, čím kratší tím lepší. Obrázky, fotky, videa, kliknutí na ikonu, zhlédnutí nadpisů. Celý svět je jako na dlani, soustředěn do několika okamžiků. Řada lidí komentuje názory, články a označuje likem co četli a co se jim líbí. 

Mumraj politiků, osobností, pachatelů trestných činů, rekordmanů všeho druhu, herců, moderátorů, moderátorek a řady jiných. Napadá mě jen jeden souhrnný a otřepaný výraz „celebrita“. Čím častěji se objevují celebrity v televizi, novinách, internetu a sociálních sítích, tím více máme pocit, že kladný či záporný hrdina je vlastně náš dobrý známý, soused odvedle. Nedávno jsem šel po ulici a potkal jsem moderátora televizních novin, jaksi automaticky, aniž jej znám, jsem jej pozdravil a on odpověděl. Teprve když jsem ušel několik dalších kroků, uvědomil jsem si, co se stalo. Člověk, kterého vůbec neznám, mě prostřednictvím televize, novin a internetu vstoupil do soukromí a já jej vzal za svého. Umělý mediální svět zafungoval. 

Není to podobné s názory, myšlenkami a idejemi? Máme pocit, že jich je málo, že se s nimi nikdo neřídí, ale není to pravda. Díky světu sociálních sítí, a internetu je různých myšlenek a idejí šířeno neuvěřitelné množství, různých hodnot a různé kvality. Na facebooku denně vzniká spousta různých diskusních skupin, některé úspěšně přežívají léta a další nepřežijí den. Olajkováním stránek známých či méně známých osobnosti a jedinců potvrzujeme náš bližší vztah k těmto osobám, či skupinám, naši oblibu a sympatie. 

V řadě případů to nemusí být a vůbec není myšlenkové či názorové souznění s lajkovanou osobou, ale pocit sounáležitosti s její mediální známostí. Najednou máme pocit, že lajkem se rovněž dostáváme do světa této celebrity a stali jsme se jejími „přáteli“. Bohužel však přáteli jenom elektronickými. Stali jsme facebookovými či twitterovými přáteli či folowery představ, výrazů a názorů osob, které však jsou nekompletní, umělé a lidsky odcizené. Na sociálních sítích či pod webovými články se často vedou diskuse, které by se v reálném světě vůbec neodehrály, Přesto je zajímavé, že v řadě případů je diskuse pod články čtenější, než čtenost článku samotného.  

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Jak je to doopravdy?

Dobrý den, znám vás jako ekonomku. Teď kandidujete na kandidátce SPD. Zajímá mě tak, zda souhlasíte s tím, co SPD tvrdí o Ukrajincích, že jako Češi chudneme na tom, že poskytujeme pomoc a azyl? Nebo kde je problém, proč je naše životní úroveň podprůměrná? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD) Kauzy Bitcoin a Dozimetr jako symbol selhání současné vlády

9:04 Vích (SPD) Kauzy Bitcoin a Dozimetr jako symbol selhání současné vlády

Když před volbami koalice SPOLU slibovala „slušnou politiku“ a „transparentnost“, voliči možná ještě…